مجلس به پررنگ شدن نقش شوراها کمک کند/ لایحه درآمدهای پایدار با نظر شوراها اصلاح شود

به گزارش ایسنا،  الهام فخاری در نشست هیات‌رئیسه شورای اسلامی استان تهران که با حضور مجتبی توانگر نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ گزارشی از عملکرد شواری استان تهران ارائه کرد و گفت: در مصوبه اخیر که در مورد بحث مالیات بر ارزش افزوده بود، همه شوراها به ویژه شورای استان تهران  نسبت به آن نقد داشتند و البته همه هم قائل به این هستند که توانایی‌های اداری مجموعه شوراها به لحاظ اینکه ساختار دبیرخانه‌ای‌مان بسیار محدود است ضعیف است و بودجه‌ی تعریف شده‌ای نداریم،

به گفته وی، در این شرایط نقش‌آفرینی‌مان و بخش‌های مشاوره‌ای که باید شورا داشته باشد و بتواند ارتباط مستمر داشته باشد، ضعیف می‌شود. گرچه شهرداری‌ها و شهرداری تهران مشاور پارلمانی دارند اما شوراها به عنوان نهاد مهمی که باید با قوه مقننه در ارتباط  باشند، این ساختار را ندارد و این امکان را به لحاظ  کمبود منابع و کمبود ساختار دبیرخانه‌ای نتوانسته‌گسترش بدهد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شورای استان تهران، فخاری گفت: فکر می‌کنم شما به عنوان نماینده مردم تهران می‌توانید در این موارد اثربخش باشید و شورا را پرتوان‌تر کنید. پیشنهادهایی هم داریم. با وجود اتفاقی که در موضوع مالیات بر ارزش افزده افتاده است اما می‌شود در لایحه درآمدهای پایدار با تدابیر و اصلاحاتی سمت‌وسوی لایحه را درست کرد. در جایی که عوارض یا ابلاغ‌ها را تعیین می‌کند، می‌شود به گونه‌ای که مد نظر جمع است، اصلاح شود. به هر حال حضور دکتر قالیباف و بسیاری از کسانی  که سابقه مدیریت شهری را داشتند در مجلس یک ظرفیت مثبت به نفع مدیریت شهری و شوراها می‌دانیم و امیدواریم اتفاقاتی که در آینده هم می‌افتد به توانمندتر شدن مدیریت شهری،‌ به خصوص به پررنگ‌تر شدن نقش شوراها به عنوان پارلمان‌های محلی کمک کند.

جلسه با مقامات عراقی برای راهپیمایی اربعین سال آینده
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا