حاجی میرزایی: به دنبال کارهای واقعی و غیر تشریفاتی هستیم

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: بسیج دانش آموزی جایگاه خود را در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی مشخص کرد هرچند خروجی آن ۳۶هزار دانش آموز شهید بود اما پشتوانه آن خیل عظیمی از دانش آموزانی بودند که دفاع مقدس را حمایت کردند و دانش آموزان سهم بالایی در دوران دفاع مقدس داشته اند.

وی افزود: دربیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب فرمودند بیش از۴۰بار واژه جوان به کار رفته است و این نشان می دهد که مقام معظم رهبری تمرکز و توجهشان روی جوانان است.

وزیر آموزش و پرورش بر وجود قرابتهای بسیار و عمیق بین اهداف آرمانی بسیج و آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: ما دنبال تربیت افراد در تراز جمهوری اسلامی هستیم انسانی که خلاق، خوش فکر، مقاوم، توانمند، عزیز و مستقل باشد این موارد از اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم افرادی را تربیت کنیم که بتوانند سرباز انقلاب، توانمند و مستعد برای پیشرفت کشور باشند و به توسعه و تعالی کشور کمک کنند.

حاجی میرزایی افزود: موضوع ما و بسیج، انسان است همه موضوعاتی که به انسان مرتبط می شود قابل تفکیک نیست؛ شان تربیت و پرورش انسان ها شان واحد است که باید بین همه بخش هایی که در این کار هستند همگرایی و هماهنگی لازم برقرار باشد. و اگر قرار است کاری برای این انسان صورت دهیم باید در حداکثر هم گرایی انجام شود.

وی ادامه داد:  بزرگترین فرصت جمهوری اسلامی و هر نظامی برای ساختن آینده نظام تعلیم و تربیت است.

ورود شیر آسیایی به باغ وحش ارم
هم اکنون بخوانید

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به تعبیر افسران سپاه پیشرفت از سوی رهبر معظم انقلاب برای معلمان، اظهار کرد: هیج اقتداری در جمهوری اسلامی بالاتر، عمیق تر، کارسازتر ، پایدارتر و توانمندتر از فرصت کارکردن با ذهن و فکر انسان ها نیست این امکان به ما داده شده تا در دوره طلایی شکل گیری شخصیت افراد ذهن، افکار و اندیشه آنها را تغذیه کنیم و این فرصت طلاییی برای حمایت ازآرمان تمدن سازی نوین اسلامی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد.

وی اضافه کرد: در طول دهه های مختلف کارهای بسیاری انجام شده است اما هنوز با آنچه مورد نظر است فاصله داریم بنابراین باید عمیق تر به این موضوع بپردازیم.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: ما به دنبال کارهای واقعی و غیر صوری و غیر تشریفاتی هستیم و تلاش داریم در یک پیوند ارگانیک و هم راستایی ماموریت و یک پیوند هم افزا به خلق انسانی در تراز جمهوری اسلامی بپردازیم.

حاجی میرزایی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: جامعه مقاوم جامعه ای است که در برابر تکانه ها خودش را حفظ می کند و منفعل، مستاصل، درمانده و ناتوان نمی شود.

وی افزود: کرونا ما را در یک وضعیت غیرمنتظره ای قرار داد خوشبختانه جمهوری اسلامی نشان داد که می تواند روی پای خود بایستد و مقاوم باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عضوکابینه تدبیر وامید، ظرفیت تشکل سازی را یکی از علل برجسته سازی این رویداد بزرگ برشمرد و افزود: هیچ جا مانند آموزش و پرورش از حیث تشکل سازی بالقوه ظرفیت بالایی ندارد ما در اینجا هرمی داریم که از راس تا قاعده ۴۰میلیون انسان را در بر می گیرد و با یک ارتباط منظم و مستمر و شبکه ای از مرکز به استان و بعد شهرستان و مدرسه و در ادامه مدیر با معلم و معلم با دانش آموز این هرم تا انتها بسط پیدا می کند.

تمدید مهلت ثبت‌نام در کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا