فلسطینی‌ها دزدی اسرائیل از بخشی از درآمدهای مالیات‌ها را محکوم کردند

به گزارش ایسنا، پایگاه عبری زبان واللا گزارش داد که شورای وزارتی کوچک اسرائیل (کابینه) یکشنبه شب تصمیم گرفت ۲.۵ میلیارد شِکل (حدود ۷۵۰ میلیون دلار) از درآمدهای مالیاتی را به تشکیلات خودگردان فلسطین بدهد.

این پایگاه همچنین اعلام کرد که کابینه تصمیم گرفت از این مبلغ ۶۰۰ میلیون شکل (حدود ۱۸۰ میلیون دلار) را کسر کند که تشکیلات خودگردان سال گذشته این مبلغ را به بازداشت شدگان و خانواده‌های شهداء و مجروحان فلسطینی داده بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند که دولت نشستی را برای بررسی و تصویب کسر درآمد از حقوق اسیران که به تشکیلات خودگردان داده خواهد شد، برگزار می‌کند.

پیشتر پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در دوم ژوئیه سال ۲۰۱۸ قانونی را تصویب کرد که اجازه کسر مبلغی را که تشکیلات خودگردان به خانواده‌های شهداء و اسیران فلسطینی پرداحت میکرد، از درآمد مالیات‌ها می‌داد.

واکنش‌ها

در همین حال، تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت خود را با تصمیم این رژیم جهت توقف پرداخت حقوق ماهانه به خانواده‌های شهدا و اسیران فلسطینی اعلام کرد.

واللا از مسئولان رژیم صهیونیستی نقل کرد که کمیل ابو رکن، هماهنگ کننده عملیات دولتی اسرائیل در فلسطین چند روز قبل به مسئولانی در تشکیلات خودگردان فلسطین ابلاغ کرد که بخشی از اموال مالیات‌ها کسر خواهد شد.

درآمدهای کسر شده، مالیات‌هایی است که اسرائیل به نمایندگی از تشکیلات خودگردان برای کالاهای وارداتی از خارج دریافت می‌کند که میانگین ماهانه آن حدود ۱۸۸ میلیون دلار است که تل آویو سه درصد آن را به عنوان حق الزحمه خود برمی‌دارد.

در همین راستا، قدری ابو بکر، رئیس هیات امور اسیران و آزادگان فلسطینی (یک نهاد دولتی) در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که این یک دزدی درمورد اموال ما و زیاده روی از جانب اشغالگر در گام‌هایش است و این یک گواه بر توطئه چینی علیه اسیران است.

هدف قرار دادن پایگاه‌های جنبش حماس در نوار غزه توسط صهیونیست‌ها
هم اکنون بخوانید

ابوبکر گفت که تشکیلات خودگردان با یک تصمیم سیاسی، به پرداخت حقوق اختصاص یافته به اسیران ادامه خواهد داد.

همزمان، قدوره فارس، رئیس باشگاه اسیران فلسطینی (نهاد غیردولتی) این تصمیم رژیم صهیونیستی را یک اقدام خصمانه و دزدی از اموال فلسطینی‌ها در روز روشن خواند.

فارس در مصاحبه با آناتولی گفت: این رفتار بیشتر از آنکه رفتار یک دولت باشد، رفتار یک باند است. پیش‌بینی می‌شود که جنبش ملی فلسطین اقدامی را جهت ملزم ساختن اسیرائیل برای پرداخت حقوق ما اتخاذ کند.

وی ادامه داد: اگر ما نتوانیم حقوق مادی خود را بستانیم، حقوق سیاسی خود را چگونه می‌توانیم باز پس بگیریم.

در همین راستا، مصطفی البرغوثی، دبیرکل جبش ابتکارعمل ملی فلسطین گفت که دولت اسرائیل تصمیم گرفت ۶۰۰ میلیون شکل از اموال مردم فلسطین را که به تشکیلات خودگردان پرداخت می‌کرد، کسر کند. این هجمه‌ای جدید برای ضربه زدن به اسیران و خانواده‌های شهداء و گواهی قاطع بر دروغ بودن ادعای پایبندی اسرائیل به توافق‌ها است.

تشکیلات خودگردان از مه گذشته با دریافت درآمدهای کسر شده از سوی رژیم صهیونیستی مخالفت می‌کند. اما تشکیلات خودگردان در ۱۷ نوامبر جاری اعلام کرد که هماهنگی امنیتی و مدنی با این رژیم را از سرگرفته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا