باید در زمان مناسب و با شیوه مناسب پاسخ ترور شهید فخری‌زاده را بدهیم

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ترور شهید فخری زاده دانشمند کشورمان اظهار کرد: اسراییلی ها با توجه به این که می دانند ترامپ به زودی کاخ سفید را ترک می کند و دولت بعدی آمریکا همراهی بی قید و شرط با اسراییل ندارد لذا تلاش می کنند تا حداکثر کاری را که می توانند برای تخریب چشم انداز روابط ایران و آمریکا انجام دهند.

وی افزود: یکی از دلایلی که این ترور را انجام دادند تلاش نتانیاهو برای قرار دادن ایران و آمریکا در یک عمل انجام شده است. در واقع می خواهند میراث غیر قابل جبرانی را به جا بگذارند تا حدی که بایدن نتواند نادیده بگیرد و به تصحیح روابط با ایران سرگرم شود.

این پژوهشگر مسائل استراتژیک همچنین بیان کرد: نتانیاهو قطعا می داند بایدن رئیس جمهور منتخب امریکا با او همراهی نمی کند و اگر این اتفاق در دولت بعدی آمریکا رخ می داد تبعات نامطلوبی برای اسراییل داشت. لذا قبل از این که بایدن مسئولیتی رابه عهده بگیرد چنین کاری را انجام دادند تا تبعاتی متوجه آنها نباشد.

حسینی با اشاره به این که نسبت به این اتفاق باید چه واکنشی داشته باشیم گفت: با توجه به این که با این مساله دردناک مواجه هستیم اما باید با دید باز با این موضوع برخورد کنیم و واکنش می تواند دو وجه داشته باشد.

وی گفت: وجه نخست مربوط به خودمان می شود یعنی ما طی مدت زمان کوتاهی شاهد بودیم که ترور های مختلفی از شهدای قبلی دانشمندان هسته ای تا شهید سردار سلیمانی اتفاق افتاد و همه این ها به ما هشدار می دهد که در حفاظت از اطلاعات جایی با مشکل مواجه هستیم و با توجه به این که دشمنان زیادی هم داریم که انگیزه های قوی برای انجام ترورها دارند نباید اجازه دهیم که به این راحتی به محل زندگی یا ساعات رفت و آمد شخصیت های ما نزدیک شوند. در واقع بخشی از پاسخ ما باید نوعی خود انتقادی نسبت به مساله حفاظت ازافراد کلیدی و عملکرد سیستم اطلاعاتی ما باشد که امری ضروری است.

اجرای پتروشیمی میانکاله تا بررسی دقیق زیست‌محیطی متوقف می‌شود
هم اکنون بخوانید

مدیر اعتماد نو به نقل از برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: واکنش دیگر ما باید مربوط به آنهایی باشد که این کار را انجام می دهند و در ابتدا باید از طریق یک روش حقوقی و سیاسی و ایجاد هزینه برای آنها باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در واقع باید خویشتن‌دار بوده و باصبر برخورد کنیم، کاری نکنیم که اسرائیل به اهداف سیاسی خود نزدیک شود. تروری که انجام شد یکی از اهدافش حذف یک چهره علمی و تحقیقاتی کشور بود و هدف دیگرش سیاسی است که آنها هنوز نتوانستند که به هدف سیاسی خود برسند و نباید کاری کنیم که به هدف خود برسند. باید در زمان مناسب خود و به شیوه مناسب پاسخ این اقدام را بدهیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا