بازتاب تروردانشمند ایرانی در رسانه‌های عمان

به گزارش ایسنا ، رسانه‌های عمان به ویژه روزنامه های این کشور از ساعات اولیه انتشار خبر ترور شهید فخری زاده، نسبت به این اقدام تروریستی واکنش نشان داده و عمدتاَ‌ از عنوان:« ایران، اسرائیل را مسئول این ترور با هدف ایجاد آشوب می داند» استفاده کردند.

روزنامه «عمان» با انعکاس خبر این حادثه در صفحه اول خود تحت عنوان:« ترور دانشمند مشهور هسته ای ایران» به بیان جزئیات حادثه از زبان رسانه ها و مقامات کشورمان پرداخته است. این روزنامه همچنین گزارشی را با عنوان:« ایران، اسرائیل را به ترور دانشمند هسته ای با هدف ایجاد آشوب متهم کرد» و گزارشی با عنوان؛« ظریف: شواهدی مبنی بر نقش اسرائیل در ترور دانشمند هسته ای مشهور ایران وجود دارد» را منتشر کرد .

روزنامه «الرویه» نیز خبر این حادثه را تحت عنوان:«خون در همه جا .. تصاویر اولیه از حادثه ترور فخری زاده دانشمند هسته ای ایران» در صفحه اول خود منعکس کرد . این روزنامه همچنین تحلیلی از روزنامه گاردین با عنوان: آیا ترور فخری زاده هشداری است به رویارویی میان ایران و اسرائیل؟ را منتشر کرد .

همچنین روزنامه انگلیسی زبان «عمان آبزرور» نیز گزارشی را به نقل از خبرگزاری ها با عنوان:«ایران اسرائیل را به ترور علمی و ایجاد نا امنی متهم کرد» چاپ  کرد .

روزنامه انگلیسی زبان مسقط دیلی نیز خبری را به نقل از رئیس جمهور با عنوان:«ایران، اسرائیل را به ترور دانشمند هسته ای با هدف ایجاد آشوب متهم نمود» چاپ کرد .

به گزارش سفارت ایران در عمان ، همچنین در پاسخ به توئیت علی نجفی سفیر کشورمان در عمان که در آن ضمن محکومیت این ترور ناجوانمردانه تاکید شده بود ««  که؛ دنیا بداند نه ترور و نه تحریم ها نمی تواند عزم و اراده ایران را در مسیر اتکا به خود و اعتماد به نفس متوقف کند،» کاربران عمانی ضمن ابراز تسلیت و همدردی، خواستار انتقام خون آن شهید شدند تا درس عبرتی باشد برای جنایتکاران که دیگر بار مرتکب چنین اعمالی نشوند. 

درآمدها و هزینه‌های سال جاری با حضور میرکاظمی بررسی شد
هم اکنون بخوانید

همچنین تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی عمان نیز با ارسال پیام هایی ضمن تحسین رتبه و جایگاه علمی والای آن شهید و عرض تسلیت و ابراز همدردی، این اقدام را جنایتکارانه و ناجوانمردانه توصیف نموده و برای آن شهید طلب رحمت و مغفرت کردند .

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا