پادشاه اردن: قیمومیت ما بر قدس وظیفه و مسؤولیت تاریخی باقی می‌ماند

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری اسپوتنیک، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در پیامی به شیخ نیانگ، رئیس کمیته حقوق غیرقابل دخل و تصرف ملت فلسطین به مناسبت روز همبستگی جهانی با ملت فلسطین که مصادف است با فردا ۲۹ نوامبر اظهار کرد: مساله فلسطین مساله‌ای محوری است و ما بر ادامه تلاش‌ها جهت تحقق صلح عادلانه و فراگیر براساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید داریم.

او اظهار کرد: وظیفه همه ما حمایت از تلاش‌ها برای شکستن رکود روند صلح و پیشبرد مذاکرات به سمت مذاکرات مستقیم و جدی در راستای تحقق صلح و راه حل دو کشوری است.

ملک عبدالله دوم خواستار توقف گام‌های یک‌جانبه رژیم صهیونیستی شد که فرصت‌های روند صلح را از بین برده و به درگیری‌ها دامن می‌زنند؛ گام‌هایی نظیر الحاق اراضی فلسطینی و تحمیل واقعیت‌های جدید در مسجد الاقصی و شهرک‌سازی‌ها.

او اشاره کرد، روند صلح امروز مقابل دو راه حل است یکی صلح عادلانه که به اشغالگری و تحقق کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی طبق راه حل دو کشوری می‌انجامد و راه حل دوم ادامه درگیری‌هایی است که به نقض‌های حقوق ملت فلسطین و گام‌های غیرقانونی آن که فرصت‌های صلح را از بین می‌برد، می‌انجامد.

پادشاه اردن به عنوان صاحب قیمومیت هاشمی بر مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس گفت: قدس شریف و مقدسات آن محور توجه ما بوده و هست و وظیفه و مسؤولیت تاریخی ما باقی خواهد ماند و ما مفتخریم از بیش از ۱۰۰ سال پیش این وظیفه را برعهده داریم.

تصویری که ادعا می شود جنازه ابوبکر البغدادی است + عکس
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا