اسرائیل با ترور دانشمندان هسته‌ای نمی‌تواند این صنعت بومی را از بین ببرد/ رژیم صهیونیستی سعی در ایجاد چالش در روند پرونده هسته‌ای ایران را دارد


اسرائیل با ترور دانشمندان هسته‌ای نمی‌تواند این صنعت بومی را از بین ببرد/ رژیم صهیونیستی سعی در ایجاد چالش در روند پرونده هسته‌ای ایران را دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اسرائیل نمی‌تواند با ترور دانشمندان هسته‌ای این صنعت را که بومی شده است از بین ببرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا درباره ترور شهید دکتر محسن فخری زاده و  تحرکات اخیر ترامپ و رژیم صهیونیستی گفت: معتقدم رژیم صهیونیستی یک تصور نادرست نسبت به صنعت هسته‌ای ایران دارد و آن این است که  با ترور دانشمندان هسته‌ای ما  می‌توانند این صنعت را متوقف کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  صنعت هسته ای در ایران چه در حوزه علمی و پژوهشی و چه در حوزه اجرایی و عملیاتی، بومی سازی شده است و رژیم صهیونیستی به هر میزانی این ترورها را انجام دهد، نمی‌تواند این روند بومی سازی شده را متوقف کند.

 وی خاطر نشان کرد: مجموعه وسیعی از دانشمندان ایرانی توانایی تولید علم هسته‌ای را دارند و در مراکز اتمی ایران خدمت می‌کنند و بر خلاف تصور اسرائیل این روند متوقف نمی‌شود.

نماینده مردم تربت جام،  تایباد و باخرز ادامه داد: اسرائیل احساس می‌کند با توجه به تغییراتی که در قدرت کاخ‌سفید اتفاق افتاده است شاید نتواند بدون حضور ترامپ مانع تراشی برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران را ادامه دهد. همچنین ممکن است باز مذاکراتی بین ایرانیان و اروپایی ها رخ دهد، بنابراین می‌خواهد با این  اقدامات مسیر را ببندد و راه را در دامن زدن به تنش ها می‌بیند.

وی ادامه داد: طی چند روز  گذشته اسرائیل به نیروهای ایرانی در سوریه حمله کرده است و یا دست به ترور دانشمند ما زده و حتی ممکن است اقدامات دیگری انجام دهند .

گروهی از دندانپزشکان نیکوکار به زندان تهران بزرگ رفتند
هم اکنون بخوانید

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور آمریکا در منطقه گفت:اسرائیل و مقامات کشورهای عربی اخیرا ملاقات‌های محرمانه داشته‌اند. پمپئو به منطقه آمد که همه این موضوعات به نظر من سناریو و استراتژی است که دولت ترامپ در این هفته های باقیمانده در پیش گرفته است را نشان می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: کلیات کاری که اسرائیل می‌خواهد انجام دهد ایجاد تنش، چالش و  مانع تراشی در مقابل  هرگونه گفت‌وگو و  گشایش مجدد در پرونده هسته‌ای ایران است.

رحیمی جهان‌آبادی تاکید کرد:  معتقدم در خصوص دانشمندان و دانش هسته‌ای، اسرائیلی‌ها قطعاً اقداماتشان به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد. آنچه را که ما از علم هسته‌ای کشورمان بدست آورده‌ایم  این است که صنعت هسته‌ای ما یک  صنعت کاملاً بومی و در اختیار خود ایرانی‌ها است و اینگونه نیست که با ترور یک دانشمند و یا چند دانشمند دیگرمان بشود این روند علمی پژوهشی را به عقب برگرداند.

وی یاد آور شد:  اما اینکه حالا این اقدامات بر روند حوادث پرونده اتمی ایران و گفتگوی های احتمالی  که بین آمریکا و اروپا شکل خواهد گرفت چه تاثیری خواهد گذاشت، باید به مرور زمان مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:  اسرائیلی‌ها هدفشان این است که فرآیند احتمال مذاکره برای پرونده هسته‌ای ایران را به طور کلی مختل کنند و همان شرایطی را که در دوره ترامپ وجود داشت را به نحوی ادامه دهند.حتی بعید نیست که بخواهند اقدامات دیگری انجام  برای افزایش چالش ها انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا