روسیه سفر پامپئو به بلندی‌های جولان را تحریک آمیز خواند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد که کشورش سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه ایالات متحده به بلندی‌های جولان را تحریک کننده می‌داند.

نبنزیا تصریح کرد: ما به طور مداوم از حفظ وحدت سوریه، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی آن حمایت می‌کنیم. ما خواستار کنار گذاشتن اعتماد نو به نقل از برنامه تقسیم کشورها و طولانی کردن درگیری‌ها هستیم.

نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل افزود: این امر (خواست دولت روسیه) شامل هم شرق و هم غرب سوریه، از جمله جولان اشغالی که بازدید یک مقام ارشد ایالات متحده از آن به عنوان یک تحریک تلقی می‌شود، هست.

به گفته وی، مسکو به شدت نگران فرآیندهای در حال وقوع در خاک سوریه، جایی که حضور غیرقانونی نظامی ایالات متحده در آنجا همچنان ادامه دارد، است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به درخواست کشورهای غربی برای آتش بس با تروریست‌ها در سوریه، از ادامه مبارزه روسیه با آنها خبر داد.

نماینده دائم روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت، روسیه علی رغم درخواست کشورهای غربی برای برقراری آتش بس با آنها، به مبارزه با تروریست‌ها در سوریه ادامه خواهد داد.

وی گفت: “علیرغم تلاش نمایندگان غربی برای محافظت از شبه نظامیان با درخواست آتش بس با آنها، اقدامات ضد تروریسم ادامه خواهد یافت. ما اجازه تغییر نام تجاری تروریست‌ها را نمی‌دهیم.”

وی خاطرنشان کرد که اطلاعات در مورد بودجه گسترده توسط برخی از کشورهای غربی در مورد اقدامات رسانه‌ای حامیان سرنگونی قهری دولت قانونی سوریه علنی شد.

بیانیه وزارت دفاع ترکیه درباره رهگیری جنگنده‌های این کشور از سوی یونان
هم اکنون بخوانید

وی گفت: “همه ما این فیلم‌های ترسناک و غیرانسانی را دیده‌ایم که ظاهراً با پول حامیان مالی خارجی ساخته شده است.”

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا