توسعه پایدار ورزش در ابعاد قهرمانی و همگانی بدون تعامل دستگاه‌های اجرایی کشور امکان‌پذیر نیست

به گزارش ایسنا، عبدالحمید احمدی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: ورزش برای افرادی که مشکلی ندارند و معلولیتی ندارند، یک امر لازم است، اما اهمیت و ضرورت ورزش برای افراد توانخواه و معلول مضاعف است؛ اگر برای سایر افراد ورزش امری لازم و ضروری است برای افراد معلول و توانخواه می‌تواند واجب باشد و در ابعاد مختلف می‌تواند به بهبود شرایط زندگی آنها و کیفیت زندگی آنها کمک کند و قابلیت‌های آنها را پرورش دهد. 

وی با بیان اینکه ما در حوزه ورزش در حوزه معلولین، نابینایان، ناشنوایان و بیماران خاص از سایر حوزه‌ها جلوتر هستیم، اظهار کرد: چند فدراسیون ورزشی تخصصی در این حوزه داریم و سالهاست که این فدراسیون‌ها فعالیت دارند که نشان می‌دهد که حوزه ورزش نسبت به این بخش از جامعه توجه خاص و ویژه‌ای داشته است، اما هنوز میزان کاری که انجام شده به حد کفایت نیست. باید بتوانیم ظرفیت‌ها را توسعه دهیم تا موضوع ورزش به طور کامل همه افراد را در بخش‌های مختلف جمعیتی کشور پوشش دهد.

احمدی ادامه داد: اینکه حوزه ورزش کشور بتواند به تنهایی این موضوع را پوشش دهد امکان‌پذیر نیست و ما نیازمند تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی هستیم و سازمان بهزیستی باتوجه به جمعیت تحت پوشش خود می‌تواند نقش راه‌گشایی را در موضوع ورزش همگانی برای جامعه هدف و ایجاد زمینه و بستر برای کشف و پرورش استعدادها در حوزه ورزش قهرمانی معلولان داشته باشد. در سالهای گذشته نیز همکاری‌هایی وجود داشته است. 

وی در ادامه درباره همکاری ادارات کل ورزش و جوانان با سازمان بهزیستی بیان کرد: ادارات کل ورزش و جوانان باید در استانها در راستای این تفاهم‌نامه همکاری نزدیکتری را با ادارات کل استان‌ها در حوزه بهزیستی داشته باشند تا این همکاری و فعالیت مشترک تقویت شود. علاوه بر فدراسیون‌های تخصصی حوزه جانبازان، معلولان و توانخواهان، سایر فدراسیون‌های ورزشی نیز می توانند همکاری نزدیکتر را با سازمان بهزیستی داشته باشند. علاوه بر سازمان‌های تخصصی ورزشی در حوزه معلولان و توانخواهان، سایر فدراسیون‌های ورزشی نیز موظف‌اند بتوانند جمعیت حوزه معلولان را تحت پوشش بگیرند که این نیز فرصتی است که باید بتوانیم بهتر از آن استفاده کنیم. 

برای تهیه برند خارجی اقلام انسولین با مشکل مواجه‌ایم
هم اکنون بخوانید

احمدی تصریح کرد: اعتقاد ما در وزارت ورزش و جوانان این بوده است که توسعه پایدار ورزش در ابعاد قهرمانی و همگانی بدون هم‌افزایی و تعامل نزدیک سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور امکان‌پذیر نیست. 

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان معتقد است برای اینکه جمعیت ۸۲ میلیونی کشور تحت پوشش اعتماد نو به نقل از برنامه‌های ورزشی قرار گیرد، باید دستگاه‌های متولی کانونهای جمعیتی بزرگ ما نیز درگیر این موضوع شوند.

وی اظهار کرد: برای سالمندان شورای ملی تشکیل شده است که نهادهای مختلفی از جمله وزارت ورزش و جوانان نیز عضو آن است. در حوزه ورزش نیز به همین صورت است و باید بتوانیم از ظرفیت مدیریتی، کارشناسی و اجرایی همه دستگاه‌ها در حوزه ورزش بهره‌مند شویم و این ظرفیت‌ها را هم‌افزا کنیم تا بتوانیم کل جمعیت کشور را تحت پوشش ورزش قرار دهیم. در غیر این صورت جمعیت محدودی در اعتماد نو به نقل از برنامه قرار می‌گیرند و طبعا هدف موردنظر محقق نمی‌شود، لذا امید است که این تفاهم‌نامه به ما کمک کند.

وی گفت: کل جمعیت معلولان را باید با هماهنگی که با سازمان بهزیستی می‌شود و ظرفیت‌سازی که بهزیستی ایجاد می‌کند تحت پوشش ورزش قرار دهیم. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا