شاخص کل منفی شد، شاخص هم وزن مثبت ماند

به گزارش ایسنا، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل با ۱۸ هزار و ۵۹۷ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۳۵۶ هزار واحد را ثبت کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۲۹۶۳ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۹۰ هزار و ۵۷۰ واحد رسید.

معامله گران این بازار یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۹۸ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال ارزش داشت. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گهر، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهانف سایپا، و ملی صنایع مس ایران نمادهای پر بینننده این بازار بودند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با ۲۸ واحد افزایش در رقم ۱۶ هزار و ۶۹۸ واحد ایستاد. معامله گران این بازار ۷۴۸ هزار معامله به ارزش ۸۲ هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال انجام دادند.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد و صنعتی مینو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پلمیر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده این بازار از سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، بانک دی، مجتمع صنایع لاستیک یزد، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، برق و انرژی پیوند گستر پارس، سرمایه گذاری پویا و پتروشمیی ارومیه تشکیل شده است.

ویدئو / قطب زعفران و دغدغه کارگران
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا