سفر دیپلمات ارشد چین به ژاپن در سایه تنش‌های منطقه‌ای

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین احتمالا با یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن تلفنی گفت‌وگو کند. سوگا به سختی برای برقراری توازن در اتکای اقتصادی عمیق کشورش با چین، همزمان با برخورد با نگرانی‌های امنیتی از جمله بر سر ادعاهای پکن در جزایر مورد مناقشه دریای چین شرقی تلاش می‌کند.

در حالی که سوگا از لفاظی تند ضد چینی که مورد استفاده متحد ژاپن -ایالات متحده- است، خودداری می‌کند، او برای مقابله با نفوذش از طریق تعمیق روابط با استرالیا و انجام اولین سفر خارجی به ویتنام و اندونزی اقدام کرده است.

توشیمیتسو موتگی، وزیر خارجه ژاپن دوشنبه پیش از نشست دوجانبه به پایگاه خبریان گفت: مسائل حل نشده بسیاری میان این دو کشور هست، بنابراین از طریق نشست‌های عالی‌رتبه، دستیابی به راهکار برای هر مساله اهمیت دارد. همچنین صادقانه به بیان دیدگاه‌ها در رابطه با روابط دوجانبه با وانگ یی خواهم پرداخت که شامل چگونگی از سرگیری ترددها میان دو کشور در دوران این پاندمی می‌شود.

همچنین رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که وزیر خارجه این کشور احتمالا نگرانی‌ها درباره تقویت فعالیت‌های چین در دریای چین شرقی را مطرح کند.

انتهای پیام   

گفتگوی نتانیاهو با رئیس شورای انتقالی سودان بر سر عادی سازی روابط
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا