ترکیه سفیران اتحادیه اروپا، ایتالیا و آلمان را احضار کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه امروز، دوشنبه سفیران اتحادیه اروپا، ایتالیا و آلمان را به دلیل تلاش برای تفتیش کشتی ترکیه در مدیترانه احضار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است، یادداشت‌های اعتراضی ترکیه تقدیم سفیران ایتالیا، اتحادیه اروپا و آلمان شد.

فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در حساب رسمی خود در توئیتر اقدام مغایر با حقوق بین‌الملل توسط نیروهای نظامی عملیات ایرینی اتحادیه اروپا در متوقف کردن و بازرسی یک کشتی تجاری ترکیه حامل بار به مقصد لیبی در مدیترانه شرقی، را محکوم کرد.

در متن بیانیه اوکتای آمده است: “مغرضانه بودن عملیات ایرینی که توسط اتحادیه بدون رایزنی آغاز شده است، با آخرین عملیات خود بار دیگر ثابت شد. در چارچوب این عملیات بحث برانگیز که حمایت‌های تسلیحاتی از حفتر کودتاگر را بازرسی نکرده و بالعکس به دنبال مجازات دولت مشروع لیبی است، این مداخله غیرقانونی در قبال کشتی باری‌مان توسط ناوجنگی آلمانی را محکوم می‌کنیم.”

امروز حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از بازرسی یک کشتی ترکیه توسط نیروهای نظامی عملیات ایرینی اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه گفت: این اقدام بدون جلب رضایت ترکیه صورت گرفته است.

وی آغاز عملیات ایرینی توسط اتحادیه اروپا بدون رایزنی با دولت قانونی لیبی، ترکیه و ناتو را بحث‌برانگیر دانست و گفت: اعمال استاندار دوگانه به کشتی‌های تجاری ترکیه که به سمت لیبی حرکت می‌کنند به هیچ وجه قابل قبول نیست. 

انتهای پیام

تایم ادعای ترامپ درباره انتخاب شدنش به عنوان «چهره سال »را رد کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا