سومین گردهمایی آنلاین "امید" و درخواست رهبران جهان و میلیون ها شهروند برای صلح

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از پایگاه خبری یاهو، شعار این گردهمایی آنلاین “تجمع امید برای تحقق یک جهان متحد آسمانی: وابستگی دو طرفه، سعادت متقابل و ارزش‌های جهانی” است.

دکتر “هاک جا هان مون”، موسس فدراسیون صلح جهانی و سخنرانی اصلی این گردهم آیی به دو مساله مهم اشاره کرد؛ یکی اینکه یادبودهای جنگ کره باید در تمامی ۶۳ کشوری که سرباز، تجهیزات نظامی و حمایت پزشکی یا کمک‌های بشردوستانه برای کره در این جنگ ارائه کردند، ایجاد شود. دوم اینکه، یک انجمن بین المللی هنرمندان برای صلح جهانی ایجاد شده است که به دنبال ایجاد فرهنگ صلح، هارمونی و سپاسگزاری است.

این گردهمایی برای بزرگداشت هفتادمین سالگرد جنگ کره و همچنین اتحاد مجدد صلح آمیز شبه جزیره کره برگزار شد. گردهمایی‌هایی قبلی در اوت و سپتامبر برگزار شده بود. این رویداد نشان داد که کلید تحقق چشم انداز صلح پایدار، جهانی است که با سعادت متقابل و با محوریت ارزش‌های جهانی همسو باشد.

رئیس جمهوری اتیوپی گفت، کشورش یکی از ۱۶ کشوری بود که به درخواست سازمان ملل برای کمک به کره جنوبی به منظور پاسخ دادن به تهاجم کره شمالی در ۱۹۵۰ پاسخ داد.

وی ادامه داد: جانفشانی‌ها و فداکاری‌های فراموش نشدنی این مردان و زنانی که در آن درگیری جنگیدند، شاهدی بر تعهد تزلزل ناپذیر اتیوپی به اصل امنیت جمعی ذکر شده در منشور سازمان ملل است.

استفن هارپر، نخست وزر سابق کانادا نیز گفت، این کشور نیز یکی از این کشورها بود که امروز میانگین سنی کهنه سربازان آن که در جنگ کره بودند، ۸۸ سال است. پس بیایید از هر فرصتی که باقی مانده استفاده کنیم تا از صمیم قلب از آنها برای آنچه که به دست آوردند، قدردانی کنیم.

کره‌شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد
هم اکنون بخوانید

وی و بسیاری از دیگر از سخنرانان در این گردهمایی آنلاین گفتند، پاندمی کووید-۱۹ و نتایج اقتصادی، مالی و ناآرامی پزشکی بخشی از فقدان همکاری پزشکی و درمانی بین کشورهاست. نشانه‌های امیدبخشی از مبارزه با ویروس کرونا به ویژه مساله واکسن و روش‌های درمان وجود دارد.

رئیس مجلس نمایندگان کلمبیا نیز یکی دیگر از این سخنران‌ها بود که گفت:‌ کلمبیا یکی از کشورهای آمریکای لاتین بود که به نیروهای سازمان ملل در جنگ کره ملحق شد و این اقدام مهم پیوند ابدی با تاریخ کره جنوبی ایجاد کرده است. خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره یک امر بنیادین است و این تضمینی برای صلحی با دوام و با ثبات نه تنها برای منطقه مذکور بلکه برای سراسر جهان است.

همچنین دیگر سخنران‌ها از جمله سالوا کر، رئیس جمهوری سودان جنوبی نیز خواستار صلح شدند؛ وی گفت:‌ در سودان جنوبی، یک صلح کلی و جامع با سودان پس از ۱۷ سال درگیری و جنگ به ثبات جهانی کمک می‌کند.

رئیس مجلس قانونگذاری السالوادور نیز گفت:‌ اگرچه در السالوادور روند صلح ناقص بوده است، اما به جهان نشان داده‌ایم که راه حل برای بحران‌های سیاسی و درگیری‌های داخلی مسلحانه، تنها گفتگو و یافتن توافق است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − 1 =

دکمه بازگشت به بالا