تشکیل بسیج تنها برای اهداف نظامی نبود

سردار اصغر عرب پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص هفته بسیج و مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد مردمی، اظهار کرد: امروز جایگاه و دستاوردهای بسیج برای کشور و انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست. فرمان تشکیل بسیج را امام خمینی (ره) در ۵ آذر ۱۳۵۸ صادر کردند و هنوز جنگی آغاز نشده بود که امام راحل دستور تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی دادند که نشان می‌دهد هدف امام(ره) از تشکیل بسیج فقط برای جنگ و عرصه نظامی نبود.

وی افزود: بنابراین بسیج از اول انقلاب در تمام عرصه‌ها حضور فعال داشته و در اوایل جنگ که برخی اجناس نایاب شده بودند دفترچه بسیج اقتصادی درست شد و از همان روزها این نهاد مردمی در زمینه اقتصادی و خدمت به معیشت مردم فعال بود. بسیج سازندگی نیز یکی دیگر از نمونه‌های خدمت بسیج برای سازندگی کشور است و باید توجه داشته باشیم که تنها یکی از دستاوردهای بسیج حفاظت از میهن در دوران دفاع مقدس است و این سازمان در عرصه‌های مختلف دیگر نیز دستاوردهای خوبی داشته است.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا اصفهان، با ابراز این عقیده که برخی در ۴۰ سال گذشته دوست داشته‌اند بر این نهاد مردمی هم حکومت کنند، گفت: در حالی که بسیج متعلق به مردم است و مردم هم در جایی وارد میدان می‌شوند که به نهاد مورد نظر اعتماد داشته باشند و برای رضایت اشخاص وارد کار نمی‌شوند.

عرب پور با بیان اینکه بسیج می‌تواند در کشور کارآیی‌های بسیار بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: برای مقابله با بسیاری از بیماری‌های واگیردار این بسیجیان بودند که برای واکسیناسیون به درِ خانه‌های مردم می‌رفتند بدون اینکه هیچ هزینه‌ای دریافت کنند.

برخی تلاش دارند جایگاه‌های انتخابی را بی‌خاصیت‌ کنند/ ناامیدی به کادرهای اصلاح‌طلبی هم رسیده است
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: به هر حال بسیج در کشور دستاوردهای بسیار زیادی داشته است و هم‌اکنون هم در مقابله با کرونا و کمک‌های مؤمنانه به مردم آسیب دیده از این بیماری بسیجیان حضور فعال داشته‌اند. همچنین در برخورد با اغتشاشات و ناامنی‌های داخلی، بسیج همیشه فعال بوده و از کیان انقلاب اسلامی دفاع کرده است. در زمینه‌های اقتصادی نیز هم اکنون بسیج و سپاه فعالیت‌های خوبی دارند که برای مثال پالایشگاه ستاره خلیج فارس را قرارگاه خاتم‌الانبیا ساخت که پروژه مشترک سپاه و بسیج بود.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا اصفهان، گفت: این قرارگاه در حالی ساخته شد که ایران در محاصره اقتصادی و تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشت. اگر برخی کارشکنی‌ها در راه بسیج نبود این نهاد مردمی خیلی بیشتر می‌توانست کارآیی داشته باشد. در بحث کرونا هم به فرمان مقام معظم رهبری، بسیج وارد میدان شد تا به دولت کمک کند. بسیجیان بودند که احتکار کالا در انبارها و گمرک را فاش کردند.

عرب پور افزود: بسیج در تمام عرصه‌ها و در بزرگ‌ترین شهر یا کوچک‌ترین روستای کشور برای خدمت به مردم حضور دارد چرا که معنای بسیج همان مردم است و اگر اجازه دهند خدمات بسیج بسیار گسترده‌تر خواهد بود و با تمام این مشکلات بسیج همیشه از رهبر خود پیروی کرده و به شکل‌های مختلفی به مردم خدمت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم مهم‌ترین دستاورد بسیج حفظ انقلاب اسلامی بوده که این حفظ در عرصه‌های مختلف بوده است. در آینده نیز بسیج همین سیاست را ادامه خواهد داد، منتها معنای حفظ انقلاب هر روز در یک عرصه است. یک روز این حراست در عرصه فرهنگی است و روز دیگر در عرصه اقتصادی و یک روز هم در بحث امنیتی از کشور و انقلاب حفاظت می‌کند. بنابراین تهدیدها را باید به روز ببینیم.

همایش آپارتاید علمی؛ صلح، عدالت و امنیت جهانی برگزار می‌شود
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا