بسیج و فرهنگ بسیجی حافظ آرمان‌های شهدا و ایثارگران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است

به گزارش ایسنا،در این یادداشت می‌خوانیم: بسیج، این شجره طیبه در دوران هشت سال دفاع مقدس و تا به امروز در جهت پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف ایران با تمام تلاش و توان خویش عمل نموده است.

تعبیر شجره طیبه از سوی امام راحل برای این نهاد انقلابی تداعی‌کننده آیه‌های ۲۴ و ۲۵ سوره ابراهیم است. أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء. تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا وَیَضْرِبُ اللّهُ الأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ.
بسیج از آغاز شکل‌گیری تاکنون با برخورداری از نیروهای مؤمن و انقلابی و حضور سازمان‌یافته، فعال و مقتدرانه­ خود به‌عنوان بخش مؤثری از نیروهای اجتماعی توانسته است با ایثار، رشادت، جانفشانی و با بصیرت و کوشش آگاهانه اقدامات مؤثری به‌ویژه در مدیریت بحران‌های مختلف و همچنین شکست توطئه‌های دشمنان و کوردلان این مرزوبوم انجام دهد. بسیج و تفکر بسیجی به یقین حافظ آرمان‌های شهدا و ایثارگران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
ازاین‌رو امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند…من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چراکه در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام». [۱] بسیاری از شهدای والامقام و ایثارگران معزز لباس بسیجی بر تن داشتند و پرورش‌یافته بسیج و تفکر بسیجی بودند و امروز نیز بسیاری از بسیجیان غیور ما جهت دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها باروحیه‌ای برگرفته از مکتب عاشورا و فرهنگ والای ایثار و شهادت، گام در میدان مبارزه حق علیه باطل و دفاع از ارزش‌­های والای الهی، انسانی و انقلابی می‌گذارند.
 به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی): «امروز خوشبختانه در درون مجموعه بسیج، شخصیت‌های برجسته‌ی علمی، شخصیت‌های هنری، شخصیت‌های اجتماعی، شخصیت‌های سیاسی، فعّالان اجتماعی، متنفّذین در میان مردم کم نیستند؛ بسیج، تا امروز یک مجموعه‌ی انسانی رو به رشد و رو به تعالی بوده است؛ بعدازاین هم باید همین باشد. [۲] بی‌تردید با حضور بسیجیان جان‌برکف و همیشه درصحنه توطئه‌های پوچ و بی‌اساس قدرت‌های استکباری و دشمنان زبون جامعه اسلامی هیچ‌گاه در عمل به منصه ظهور نخواهد رسید. خواری و ناامیدی و شکست نقشه‌های آنان گواهی روشن بر این ادعا است. تا مادامی‌که بسیج و تفکر و فرهنگ بسیجی و روحیه ایثار و شهادت و مقاومت در جامعه ما قالب باشد اقتدار و استقلال و شکوه این نظام همواره برقرار خواهد بود.
به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی): «هفته بسیج، در حقیقت فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی است که به‌وسیله امام بزرگوار راحل، در این کشور پایه‌گذاری شد و این حرکت، در این منطقه اسلامی و دینی، برای دیگر ملت‌ها هم ان‌شاءالله الگو و سرمشق خواهد شد». [۳] فرصت را مغتنم شمرده و ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای بسیجی، هفته‌ی بسیج، هفته بزرگ وفاق ملی و وفاداری به ارزش‌ها را به‌تمامی خواهران و برادران بسیجی و جان‌برکف و همچنین خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران بسیجی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و برای همه عزیزان از درگاه پروردگار متعال آرزوی سلامتی و سربلندی مسألت می‌نمایم.
 
[۱] صحیفه امام؛ ج ۲۱ ص ۱۹۴.

ویدئو / موسیقی فیلم؛ «روانی»
هم اکنون بخوانید
[۲] بیانات در دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر کشور ۱۳۹۲/۸/۲۹
[۳] بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان سراسر کشور، ۱۳۷۵/۸/۳۰

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا