امکان تمدید محدودیت های جدید وجود دارد؟

بهرام سرمست امروز در خصوص طرح جامع مدیریت تجمعات و تردد ها که در سراسر کشور در شهرهای قرمز و نارنجی از امروز در حال اجرا است، اظهار کرد: در قم نیز به عنوان یک شهر قرمز این طرح در بخش های صنوف و کسبه، ادارات دولتی، اماکن متبرکه و ورودی شهرها این کنترل تردد ها در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه دلیل اجرای این طرح صیانت ار سلامتی مردم است، افزود: امید می رود مردم با مسئولیت پذیری ، قوانین این طرح را طی دو هفته جاری رعایت کنند تا بتوانیم موج بیماری را کنترل کنیم تا در شرایط بهتری قرار بگیریم.
استاندار قم با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در این ایام، تصریح کرد: از رسانه های جمعی انتظار می رود که در جهت اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی اقدامات لازم را انجام دهند.
سرمست در خصوص مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، بیان کرد: به منظور حمایت از اقشار و خانواد هایی که از قبل اجرای این طرح دچار آسیب می شوند، به منظور جبران این آسیب ها مقرر گشت تا به ازای هر نفر ماهیانه مبلغ ۱۰۰هزار تومان به مدت ۴ماه کمک بلاعوض و برای ۱۰میلیون خانوار مبلغ ۱میلیون تومان وام به صورت ۳۰ قسط پرداخت خواهد شد.
وی افزود: طبیعتا افرادی که هیچ درآمد ثابتی در طول اجرای این طرح نداشته باشند مشمول این طرح واقع می شوند که طبق برآورد ستاد در کل کشور بالغ بر حدود ۳۰میلیون نفر مشمول این طرح خواهند بود.
استاندار قم در خصوص ضمانت این اجرایی این مصوبه، گفت:  ضمانت اجرایی این طرح برای تمام دستگاه های نظارتی و قضایی ابلاغ خواهد شد.
وی در خصوص تشدید و تمدید طرخ جامع محدودیت ها در استان اظهار کرد: تشدید یا تمدید یا حتی تسهیل طرح بستگی به شرایط استان دارد که چنانچه طبق نظر وزارت بهداشت اگر قم از شرایط قرمز خارج شود، محدودیت ها کاهش پیدا می کند و اگر شرایط تغییری نکند، محدودیت ها تمدید خواهد شد.

اجرای ورزش باستانی و زورخانه‌ای از مهرماه در صبحگاه مدارس ابتدایی
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 2 =

دکمه بازگشت به بالا