ارائه مشاوره های کارآفرینی به جویندگان کار

علی حیدری در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم فراهم کردن بستر فعالیت کارآفرینان در کشور اظهار کرد: در حال حاضر رویکرد بسیاری از کشورها کارآفرین محوری است و خوشبختانه در چند سال گذشته کشور ما نیز در این مسیر قرار گرفته و حمایت از کارآفرینان به ویژه در حوزه های دانش بنیان گسترش یافته است.

وی یکی از موانع پیش روی کارآفرینان را صدور مجوز کسب و کار دانست و گفت: وقتی فرایند صدور مجوزها طولانی می شود صرفنظر از بی انگیزگی کارآفرینان، کشور از فواید و نتایج مثبتی که اجرای طرح ها و ایده های خلاق و نوآورانه به دنبال دارد، محروم می شود بنابر این تسهیل و آسان سازی صدور مجوزها و بهبود فضای کسب و کار برای کارآفرینان باید در دستور کار قرار گیرد.

این فعال حوزه کار در عین حال با تاکید بر ترویج و تقویت فرهنگ کارآفرینی در کشور گفت: اگر آموزش و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی از مدارس شروع شود و دانش آموزان با افکار و ایده های خلاقانه و نوآورانه پرورش یابند، جریان کارآفرینی در کشور به شکل مطلوبتری پیش می رود، تمایل به کارآفرینی در عرصه های مختلف شکل می گیرد و در نهایت به توسعه اقتصاد دانش بنیان منجر می شود.

حیدری ارائه مشاوره های کارآفرینی به جویندگان کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی را در آینده شغلی آنها موثر خواند و گفت: گسترش فرهنگ کارآفرینی در کشور زمینه ساز افزایش بهره وری، ایجاد اشتغال پایدار و رشد و توسعه اقتصادی خواهد بود.

وی اعطای وام های کارآفرینی، اعمال معافیتهای مالیاتی و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار را از جمله راهکارهای حمایت از کارآفرینان عنوان کرد.

دستاوردهای صنعت گاز در سالی که گذشت
هم اکنون بخوانید

این فعال حوزه کار در پایان گفت: برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع پیش روی کارآفرینان باید شرایط صدور مجوز کسب و کار تسهیل شود و حمایت از فعالیتهای کارآفرینانه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا