واکسن کرونا بشر را از بحران نجات می دهد؟

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. مهمترین اخباری که امروز کوچویی به آنها پرداخته است، واکسن کرونا و امکان نجات بشر از این بحران جهانی، وضعیت کنترل شیوع ویروس کرونا و همچنان انتخابات آمریکا است. 

به گزارش ایسنا، روایت آلبرت کوچویی از اخبار مهم رسانه های جهان در روز چهارشنبه (۲۸ آبان ماه) به شرح زیر است:

روزنامه «فایننشال تایمز» نوشته است: بچه‌های اروپایی حالشان خوب نیست. این نسل از کودکان را ویروس کووید_۱۹ آزرده است. مایک پمپئو در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی لوفیگارو می‌گوید: ما را متهم می‌کنند که از دنیا کناره‌گیری کرده‌ایم. چنین نیست. او همچنین از سیاست‌های خارجی آمریکا و حضور در صحنه‌های بین‌المللی دفاع کرد. 

«لوفیگارو»، روزنامه فرانسوی نیز نوشته است: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می‌گوید: پس از خروج از اتحادیه اکنون باید نگران مرز انگلیس و اتحادیه اروپا باشد. ده‌ها روز از آخرین مهلت درباره تجارت آزاد انگلیس با اتحادیه می‌گذرد، اما هنوز توافقی صورت نگرفته است.

نشریه «اکونومیست» نوشته است: رای‌دهندگان آمریکایی، جو بایدن را به این سبب انتخاب نکردند که او ناجی اقتصاد آمریکا باشد. آنها می‌دانند بحران اقتصاد حاصل از همه‌گیری ویروس کووید_ ۱۹ هنوز پابرجا است و بر اینها باید چشم‌انداز تیره و تار انتقال نیروی انسانی به روبات‌های هوشمند و ابر فن‌آوری را افزود که در خال تسخیر آمریکا است. جدا از آن باید متحدان به صف شده آمریکا را هم نگاه کرد که فهرستی از انتظارات بزرگ را در دست دارند و در انتظار معجزه‌های جو بایدن هستند. آمریکا اینها را می دانست، با این همه، فقط به جستن از دام دونالد ترامپ، می‌اندیشید.

وقتی کتاب‌های درسی چند دهه عقب‌ترند
هم اکنون بخوانید

«ال موندو»، روزنامه اسپانیایی اما درباره موضوع جهانی کرونا نوشته است: کشوری‌های متمول بیشتر در برابر ویروس کووید_ ۱۹ آسیب پذیر هستند. می‌گویند با توجه به سن آسیب‌دیدگان از کرونا این ویروس، در ایتالیا، ۱۰ برابر بیشتر از اوگاندا، می‌کشد. بررسی پژوهشگران در برزیل و جز آن در اروپا و آمریکا نشان می‌دهد که مرگ و میر حاصل از ویروس کووید_۱۹ در کشورهای متمول بیش از کشورهای فقیر است. در طول نزدیک به یک سال گذشته، پژوهشگران دریافته‌اند که بیماران دارای فشارخون، دیابت و گاه چاقی مفرط، بیش از دیگران در برابر کرونا، آسیب پذیرند. نمودار قربانیان، بر روی نقشه جهانی نشانگر در آسیب بودن کشورهای متمول جهانی است.

* از حاشیه خبرها: 

روزنامه «گاردین» با مطلبی عنوان «بوی تاریخ» نوشته اشت:  پژوهشگران درصدد و امیدوار هستند که بتوانند بوهای اروپای قدیم را بازسازی کنند به مشام برسانند. از بوی مشمئزکننده طاعون تا توتون‌های عصر گذشته و رایحه خوش گل‌های رز؛ بوهایی که انسان را به روزهای گذشته می‌کشانند. 

دانشمندان، تاریخدانان و کارشناسان در هوش مصنوعی در سراسر انگلیس و اروپا در طرحی به نام «اودئوروپا» یا رایحه اروپا، درصدد شناسایی این رایحه‌ها و حتی بازسازی آنها هستند. رایحه‌هایی که از قرن شانزدهم تا آغاز قرن بیستم به مشام می‌آمد. از بوی اسپند و عنبر و عود تا توتون‌ها… .

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا