آزمایش‌های تشخیص کرونا در لرستان هفته‌ای یک میلیارد هزینه دارد

محمد رزم در جلسه شورای اداری استان لرستان که امروز ۱۸ آبان‌ماه با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه برای رسیدگی به پرونده‌های هلال‌احمر لرستان و تسریع در رسیدگی و جلوگیری از ایجاد اطاله دادرسی چهار شعبه تعیین کرده‌ایم، اظهار کرد: یک شعبه دادسرا، یک شعبه دادگاه حقوقی، یک شعبه دادگاه کیفری ۲ و یک شعبه تجدید نظر تعیین شده تا در اسرع وقت به دادخواست‌های هلال‌احمر رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه لرستان از حیث مسائل بهداشت و درمان به‌ویژه در حوزه مقابله با کرونا محروم و نیازمند به کمک است، تصریح کرد: نیاز است در حد مقدورات تجهیزات ونتیلاتور، لباس حفاظتی، ماسک و کیت‌های آزمایش کرونا به استان اختصاص یابد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه آزمایش‌های تشخیص کرونا در استان هفته‌ای یک میلیارد هزینه دارد و لذا در این حوزه نیازمند به کمک هستیم، افزود: دستگاه سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی، تخت‌های مراقبت ویژه آی سی یو، سونوگرافی، دستگاه اکو قلب، دستگاه نوار قلب، الکترو شک، آندوسکوپی، تجهیز تخت‌های آی سی یو و سی‌سی‌یو و تجهیزات دندانپزشکی مورد نیاز لرستان است.

رزم خاطرنشان کرد: دستگاه اکسیژن ساز هنوز مورد نیاز بیمارستان‌ها است، حتی در حوزه تخت بستری و تشک هم استان دچار مشکل است و باید عنایت ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم معاونت توان‌بخشی هلال‌احمر استان و شهرستان‌ها ایجاد و تقویت شود چراکه مردم لرستان احتیاج به فیزیوتراپی، کفش مصنوعی و … دارند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه اکثر استان‌ها داروخانه جمعیت هلال‌احمر دارند، مجهزترین و بهترین داروخانه هلال‌احمر در غرب کشور در کرمانشاه و ایلام و … است، اما لرستان از این ظرفیت بی‌بهره است، اضافه کرد: به خاطر حمایت و کمک به قشر ضعیف استان باید داروخانه جمعیت هلال‌احمر در لرستان ایجاد شده و داروهای عمومی و بیماران خاص تأمین گردد.

ازدواج برای فرار از فلاکت
هم اکنون بخوانید

رزم با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر از ۱۸۷ هکتار اراضی مرغوب در شهرستان ازنا بهره‌منداست، از این ظرفیت برای کمک به اشتغال‌زایی و رفع بیکاری بهره گرفته شود، بیان کرد: این اراضی به بخش خصوصی واگذار شود و در حوزه‌های کشاورزی و باغبانی به کار گرفته شود.

وی یادآور شد: جمعیت هلال‌احمر همچنین یک اردوگاه در زاغه با وسعت ۵۷ هکتار دارد، نیاز است اختیار واگذاری آن به استان داده شود چراکه در اشتغال‌زایی مؤثر است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه با توجه به وضعیت جاده‌های استان آمار تصادفات، صدمات جسمانی و فوتی در لرستان بالا است و پرونده‌های بسیاری در حوزه صدمات و فوتی‌های تصادفات در دادگاه‌ها بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: نیاز است پایگاه‌های امداد و نجات در لرستان ایجاد و تقویت شوند.

رزم اظهار کرد: تعدادی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نیمه‌کاره داریم، در دورود، شهرستان دلفان، گردنه گاماسیاب که محور مواصلاتی استان لرستان و همدان است، گردنه گشور که محور مواصلاتی استان لرستان و کرمانشاه است، بروجرد و… پایگاه‌های امداد جاده‌ای نیمه‌کاره‌ای داریم که ان شاء الله تکمیل شوند و به مردم خدمات‌رسانی شود.

وی همچنین بر لزوم حضور شرکت سرمایه‌گذاری هلال‌احمر در لرستان تأکید کرد.

رئیس شورای قضایی استان ضمن تقدیر از افتتاح آشیانه بالگرد هلال‌احمر لرستان، تأکید کرد: انتظار داریم بالگرد به‌صورت دائم و کامل در استان بماند و ارائه خدمت نماید نه به‌صورت مشترک بین چند استان خدمت کند.

رزم با اشاره به روایتی از امام کاظم (ع)، اضافه کرد: این امام معصوم فرموده‌اند همانا مهر قبولی اعمال شما، برآوردن نیازهای برادرانتان و نیکی کردن به آنان در حد توانتان است و الا هیچ عملی از شما پذیرفته نمی‌شود و به مصداق این کلام شریف و نورانی انتظار داریم استان لرستان از ظرفیت‌های جمعیت هلال‌احمر و کمک‌های ویژه و ماندگار این نهاد حامی بهره‌مند شود.

مجازات حیوان‌آزاری تشدید می‌شود
هم اکنون بخوانید

گفتنی است، بر اساس تأکید رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران مقرر شد متن مباحث رئیس‌کل دادگستری استان به‌منظور عملیاتی و اجرایی کردن و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی لازم در اختیار رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور قرار گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا