مبارزه با فساد هزینه دارد/کمبود کالای اساسی نداریم

“علیرضا رزم حسینی” عصر امروز ۱۵ آبان ماه در حاشیه سفر به استان کرمان و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به درخواست نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیرامون تعیین تکلیف راه اندازی پروژه پتروشیمی کرمان گفت: هفته آینده جهت تعیین تکلیف این پروژه، با سهامداران اصلی پتروشیمی کرمان در وزاتخانه صنعت، معدن و تجارت جلسه ای را برگزار خواهیم کرد و به دنبال آن هستیم که سهامداران جدیدی را برای این پروژه به میدان بیاوریم تا هرچه سریعتر کار را شروع کنند.

وی افزود: در ابتدای شروع پروژه پتروشیمی کرمان مقرر شده بود که اگر این سهامداران نتوانستند به هر دلیلی کار را پیش ببرند، پروژه را واگذار کنند و در همین راستا نیز به دنبال آن هستیم که فاز اول این پروژه را با سهامداران جدید خیلی زود راه اندازی کنیم.

رزم حسینی درباره تعیین تکلیف معادن نیز اظهار کرد: به کلیه معادنی که در چند سال گذشته هیچ‌گونه فعالیتی نداشته اند، فرصت سه ماه برای فعالسازی مجدد آنها داده ایم و اگر در این بازه فعالیتی از سوی آنها صورت نگیرد، پروانه آنها به صورت یکطرفه از سوی دولت لغو و معدن به مزایده گذاشته می شود و این مهلت تمدید نخواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضاهای طلایی اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی با اعمال نفوذ در جاهای مختلف پول باد آورده زیادی بدست آورده اند و به رانت عادت کرده اند اما ما آنها را حذف خواهیم کرد و این را هم می دانیم که مبارزه با فساد هزینه دارد و قطعا با این مبارزه، تخریب ها نیز شروع خواهد شد. زیرا منافع خیلی ها به خطر خواهد افتاد اما ما در وزارت صمت، مصصم هستیم جلوی اینگونه فسادها و امضاهای طلایی را بگیریم.

فروش لوازم یدکی خودرو در تهران (آریا گستر امکو)
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: گلوگاه هایی که فضای رانت را در کشور ایجاد می کنند، شناسایی کرده و به دنبال حذف آنها هستیم اما در شرایط تحریم نمی‌دانیم چه میزان می توانیم آن را عملیاتی کنیم ولی قطعا مبارزه با رانت و فساد را در اولویت اعتماد نو به نقل از برنامه های خود قرار داده ایم.

رزم حسینی از معیشت مردم سخن به میان آورد و تصریح کرد: با تغییر نرخ ارز در سنوات گذشته، سفره مردم بسیار تعدیل شده است اما هم اکنون ذخیره استراتژیک به میزان لازم داریم و مشکل کالاهای اساسی همچون مرغ، تخم مرغ، روغن و … را نداریم و عرضه این کالاها به بازار هم از سوی وزارت صمت و هم از سوی جهادکشاورزی در حال انجام است و امیدواریم با سیاست های جدید به سمت فراوانی کالا برویم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد تنظیم بازار به صورت هفتگی در وزارت صمت عنوان کرد: وزارت صمت به حمایت و پشتیبانی دولت نیاز دارد و خوشبختانه شخص رییس جمهور به طور جدی از وزارت صمت حمایت می کنند و هرجا مربوط به سفره مردم باشد رییس جمهور نیز حمایت های لازم را انجام خواهند داد و امیدواریم شرایط روز به روز بهبود پیدا کرده و بتوانیم بخشی از تعدیل سفره مردم را جبران کنیم.

وزیر صمت با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه و به کارگیری ۵ هزار نیروی بسیجی به صورت پاره وقت برای کنترل بر قیمت ها در بازار بیان کرد: بازرسی هوشمند انجام می دهیم و با متخلفین طبق مقررات برخورد جدی خواهیم کرد.

پیشنهادات نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به وزیر آینده جهاد کشاورزی
هم اکنون بخوانید

رزم حسینی درباره واحدهای نیمه فعال و راکد بیان کرد: هر هفته دو جلسه در این خصوص در وزارتخانه برگزار می شود تا موانعی که در استان ها و با توجه به اختیارات استانداران، نمی توانند رفع کنند در این جلسات مطرح و در راستای رفع آنها تصمیماتی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: نظام اقتصادی کشور به خوبی توانسته فشار این تحریم های ظالمانه را تحمل کند. قطعا برخی کمبودها وجود دارد و ما هم آنها را می دانیم اما باید به این نکته توجه کرد که در حال حاضر تمامی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در فروشگاه ها موجود است و هیچ کمبود کالای اساسی نداریم هرچند که ممکن است در برخی مکان ها گران فروشی وجود داشته باشد که به دنبال برخورد جدی با این پدیده هستیم و با توجه به همبستگی بین سه قوه آینده خوبی را در پیش داریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا