انصاری: فقط با همکاری دوجانبه دولت و مجلس می‌توان از شرایط فعلی عبور کرد

غلامرضا انصاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: لازمه مردم سالاری و دولت مدرن داشتن برخاستن دولت و مجلس از یک انتخابات آزاد است، نمی‌شود ظاهر دموکراسی را حفظ و محتوای آن را در نظر نگرفت. چنانچه سیستمی شکل ظاهری انتخابات و ورود غیر رقابتی و آن را در دستور کار قرار دهند، کنترل افراد راه یافته به مجلس و دولت کار بسیار سخت و توان فرسایی است.

وی ادامه داد: از یک انتخابات غیر رقابتی و بدون رقیب، حداقل‌ها، با رای حداقلی ورود به عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی خواهند داشت و تا با لوازم و عرصه سیاست ورزی آشنا گردند، بخش قابل توجهی از انرژی و پتانسیل کشور و جامعه را از بین برده و کوچکترین اعمال در نظارت مستمر بر آنها مشکل‌آفرین خواهدشد.

انصاری تصریح کرد: یک جامعه دینی و متکی بر ارزش‌های اخلاقی باید مبتنی بر آزادی ، عقلانیت و عدالت باشد. اگر در جامعه ای عقل سرکوب و انحصار فکری حاکم شود و انسان ها برای خردورزی، اظهار عقیده و بیان آزاد نباشند، چنین جامعه دینی نیست، بلکه جامعه پیامبر پسند و ارزشی جامعه ای است که در آن عقلانیت ،آزادی اخلاق، امنیت ، رفاه و معیشت برقرار باشد.

این فعال سیاسی گفت: در عصری که کشورهای دیگر برای جلب یک دلار سرمایه خارجی نقشهها می‌کشند، و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌ها می‌کنند ،در کشور ما با شعار و فضاسازی شرایطی به وجود می‌آید، که سرمایه داران داخلی هم از کشور فرار می‌کنند. تا وقتی کار به عناصر کاردان ومتخصص واگذار نگردد و مداخله نظامیان در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی پایان نپذیرد، در بازار غیر رقابتی و با حضور با صاحبان قدرت امکان دستیابی به توسعه غیر ممکن خواهد بود.
وی گفت: تولید نیازمند سرمایه است و حرکت سرمایه درست مثل آب مسیر خودش را پیدا می‌کند، کافیست بستر آن را فراهم کنید، خودش جاری می شود.
 در علم امروز اقتصاد مثالی است ،که می‌گوید؛ سرمایه ترسواست و امنیت روانی می‌خواهد.

توضیح دادستان کل کشور درباره اجرای حکم اعدام بابک زنجانی
هم اکنون بخوانید

این فعال سیاسی گفت: امیدوارم  با تذکر مقام رهبری در رابطه با هتاکی ها و شعارهای تند و تیزی که در چند ماه گذشته ،فضای کشور را غبارآلود نمود ، جای خود را به تعامل و همکاری سازنده با دست‌اندرکاران و دولت بدهد .

انصاری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اخیر کشور و بحران های اقتصادی ،تورم و بیکاری ناشی از تحریم‌های سخت و ظالمانه ، کشور در شرایط قرار گرفته که با یک همکاری همه جانبه دولت ،ملت و مجلس ،شاید بتوان از این بحران عبور کرد، ما در شرایطی قرار گرفتیم ،که سقوط سرمایه اجتماعی باعث انهدام پیوندهای اخلاقی ، سنت ها و اصول رفتاری در جامعه شده ، اعتماد و همیاری و مشارکت به حداقل‌ها رسیده است.
وی در پایان گفت: این فروپاشی سرمایه اجتماعی،  بحران های عدیده ای را در عرصه فرهنگی، سیاسی اجتماعی و اقتصادی به وجود  آورده است. برای اصلاح امور و عبور از  بحران های خودساخته ،به سمت یک ملت ،یک دولت منبعث از اراده و رأی آزاد ملت، باید ادامه مسیر دهیم .قطعاً وضعیت موجود قابل دوام نخواهد بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + نه =

دکمه بازگشت به بالا