درخواست مخبر ویژه سازمان ملل برای تحریم کالاهای تولید شهرک نشینان صهیونیستی

به گزارش ایسنا، مایکل لینک ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در پی موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی فلسطین، خواستار مجازات این رژیم از طریق تحریم کالاهای تولید شده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین و بازنگری در توافقنامه‌های امضا شده با این رژیم شد.

لینک تصریح کرد که جامعه بین‌الملل باید در مقابل تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی دست به اقدامات عملی بزند و از صرف انتقاد کردن دست بکشد و زمان آن رسیده تا این رژیم بازخواست شود.

وی همچنین خواستار حمایت از تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی شد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، لینک افزود، رژیم صهیونیستی در حالی که اوت سال جاری مدعی تعلیق طرح الحاق کرانه باختری شد، همچنان به شهرک سازی غیر قانونی در اراضی اشغالی فلسطین ادامه می دهد که آخرین نمونه آن تصویب طرح ساخت ۵ هزار واحد مسکونی جدید برای صهیونیست ها در کرانه باختری بود.

دولت رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر با ساخت بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی جدید برای صهیونیست ها در کرانه باختری موافقت کرده است.

مایکل لینک خاطر نشان کرد که شورای امنیت از سال ۱۹۷۹ تا به امروز حداقل ۶ مرتبه بر غیرقانونی بودن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرده و قطعنامه هایی در این زمینه صادر کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

اعزام نیروی نظامی به دارفور سودان به دنبال تشدید خشونتها
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هشت =

دکمه بازگشت به بالا