چگونه معلمان فرسودگی شغلی را در همه‌گیری کرونا کاهش دهند؟

به نقل از هلث دی، اما آن مورفی، مدیر مرکز انتقال فناوری سلامت روان در دانشکده مشاغل بهداشتی راتگرز در نیوجرسی ایالات‌متحده می‌گوید: معلمان می‌توانند با کمک مدیران، استرس و اضطراب را در این زمان دشوار مدیریت کنند.

علائم فرسودگی شغلی، احساس عدم تحقق، خستگی مفرط، ناامیدی، فرسودگی، فراموشی، حواس‌پرتی، خستگی، مشکل خوابیدن و تغییر اشتها با کاهش وزن یا افزایش وزن است. با گذشت زمان، فرسودگی شغلی می‌تواند منجر به اضطراب، افسردگی و مشکلات جسمی شود.

مورفی اظهار کرد: بهترین راه برای جلوگیری از فرسودگی شغلی داشتن یک اعتماد نو به نقل از برنامه مراقبت از خود است که شامل فعالیت‌هایی ازجمله پیاده‌روی، یوگا یا خواب نیمروزی است که از آن‌ها لذت می‌برید.

وی توصیه کرد: تعادل بین کار و زندگی با اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی فعالیت‌های مرتبط در یک بازه زمانی خاص ایجاد کنید. وی توضیح داد که به‌جای پاسخ فوری به ایمیل‌ها، مدت‌زمانی آن‌ها را مسدود کرده و دوباره  ایمیل‌ها را بازکنید. می‌توانید به‌صورت خودکار یک پاسخ الکترونیکی داشته باشید که به افراد اعلام می‌کند در ساعات تعیین‌شده جواب ایمیل ارسال خواهد شد، بنابراین انتظار پاسخ فوری ندارند. همچنین بعدا در زمان تعیین‌شده به ایمیل آنان پاسخ دهید تا بتوانید بین زمان کار و زمان غیر کار فاصله ایجاد کنید.

مورفی پیشنهاد کرد که از یک متخصص بهداشت روان نیز کمک حرفه‌ای درخواست کنید.

وی گفت: مدیران مدارس می‌توانند به‌طور منظم گردهمایی‌های آزاد برگزار کنند تا در مورد نگرانی‌های معلمان و کارکنان بحث کنند، ارتباطات منظم  برقرار کنند تا همه احساس کنند که از همه موارد مطلع هستند تا چگونگی و دلیل تصمیم‌گیری شفاف باشد و همه ذینفعان را شامل شود.

کاهش سن آغاز مهارت‌آموزی به مددجویان کمیته امداد
هم اکنون بخوانید

مورفی خاطرنشان کرد: مدیران می‌توانند محیط‌های پرورشی ایجاد کنند که کارهای خوب انجام‌شده را معرفی کنند، گروه سازی را ارتقاء دهند و معلمان و کارمندان را در موردحمایت از سلامت جسمی و روانی آگاه کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا