ترامپ به دنبال سرپا نگه داشتن معامله قرن به عنوان برگ برنده در انتخابات است

مهدی شکیبایی در گفت وگو با ایسنا درباره ارائه پیشنهاد برگزاری کنفرانس بین المللی صلح از سوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: در حال حاضر جدا از طرحی که ایران برای حل مساله فلسطین مطرح کرده ، تنها طرح عربی که فعلا جولان می دهد طرحی است که ترامپ از دو سال پیش با عنوان معامله قرن مطرح کرده است.

وی تصریح کرد : البته اروپایی ها طرح دو دولتی را مطرح کرده اند اما آنگونه که آمریکایی ها پروپاگاندای رسانه ای کردند و با فشار و زور و تطمیع برخی کشورهای عربی را با خود همراه کردند، طرح اروپایی ها هیچ مجالی ندارد لذا طرح دو دولتی که محمود عباس هم دنبال می کند از این قاعده مستثنی نیست.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: اروپایی ها به خاطر این که از خشم و عصبانیت ترامپ دور باشند جرات نمی کنند تا طرح خود را به بحث بگذارند البته هر طرحی که مطرح شود آمریکایی ها وتو می کنند مانند چهار دهه قبل که هر طرحی به شورای امنیت آمده و مخالف منافع رژیم صهیونیستی بوده وتو شده است.

شکیبایی خاطرنشان کرد: در واقع طرح محمود عباس برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح نیز با وتو آمریکا رو به رو می شود زیرا به بحث حیثیت و مرگ و زندگی ترامپ و موقعیتش در کاخ سفید گره خورده است چرا که در پی  شکستی که ترامپ در به تسلیم واداشتن کره شمالی و ایران داشته، در حال حاضر به دنبال دستاورد ظاهری است که آن را هم تنها با عادی سازی روابط دنبال می کند.

با تمام توان، همه تمرکز خودم را برای رای آوری مسیر عقلانیت و تدبیر بکار خواهم بست
هم اکنون بخوانید

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود : بنابراین پیشنهاد عباس حداقل در شورای امنیت راه به جایی نمی برد چرا که منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن دیده نشده است در نتیجه در این شرایط خاص آمریکا معامله قرن را دنبال می کند و اروپایی ها هم جرات نمی کنند طرح دو دولتی خود را مطرح کرده و در برابر آمریکای ترامپ بایستند.

وی در پایان اظهار کرد : آمریکا در این مدت از هر گونه تلاشی دریغ نکرد از انتقال سفارت و فشار به کشورها برای انجام این کار تا موافقت با الحاق جولان به رژیم صهیونیستی و پذیرش قطعنامه قومیتی یهودی و… اکنون هم تلاششان برای به نتیجه رسیدن معامله قرن است تا در سیاست خارجی برگ برنده ای برای ارائه به رای دهندگان در انتخابات آمریکا داشته باشند.

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا