اعتماد عمومی و مردمی یک اصل مهم در ماموریت‌های مرزبانی است

در این دیدار، ” عبید رستمی” ضمن تبریک هفته ناجا و تقدیر از تلاش شبانه‌روزی مرزبانان در برقراری امنیت مطلوب در مرزهای استان، اظهار کرد: هدف مرزبانی دفاع از حقوق قانونی مرزنشینان و افزایش بیشتر سطح امنیت در مرزها و اجرای صحیح وظایف است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پوشیدن لباس خدمت در مرزبانی توفیق بزرگی است، افزود: نیروی انتظامی از مهم‌ترین دستگاه‌های تاثیرگذار بر فرهنگ،‌ رفتار، کردار و اعتماد مردم است و اعتماد عمومی، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی این نیروی امنیت ساز است.
وی با تاکید بر ارتباط هدفمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مرزبانی، تصریح کرد: این اداره آمادگی دارد در حوزه استفاده از ظرفیت ناشران، هنرمندان و دیگر ظرفیت‌های فرهنگی به تحقق ماموریت‌های مرزبانی کمک کند.
در ادامه این دیدار سردار “علیرضا مرزبانی” فرمانده مرزبانی کردستان با تاکید بر گسترش و تقویت ارتباط مطلوب مرزبانی با  اداره فرهنگ و ارشاد، خاطرنشان کرد: آنچه که ما به دنبال آن هستیم برقراری امنیت بصورت “اجتماع محور” و “فرهنگ مدار” می باشد و مجموعه های فرهنگی و تبلیغی می توانند مرزبانی را در این مهم همراهی کنند.
وی با بیان اینکه رویکرد مرزبانی، فرهنگ مدارانه است، اظهار داشت: طبق منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که « در زمینه کارهای فرهنگی نباید دنبال کارهای تشریفاتی و ویترینی بود باید دنبال کارهای محتوایی و اصیل رفت» مرزبانی همواره به دنبال ارتقاء سطح امنیت در سایه ارتقاء فرهنگ جامعه است.
سردار مرزبانی با اشاره به اهداف جامعه‌محوری مرزبانی،‌ مرزنشینان را مهمترین رکن تامین امنیت دانست و یادآور شد: مرزبانی با اتخاذ رویکرد جامعه‌محوری، ‌ارتباط تنگاتنگ با سایر سازمان‌ها را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.
گفتنی است، در این دیدار تفاهم نامه ای با موضوع همکاری در اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه های فرهنگی مشترک به امضای فرمانده مرزبانی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان رسید.

تعامل و همکاری مرزبان و مرزنشین ،امنیت پایدار را به ارمغان می آورد
گروه مرزبانی – فرمانده مرزبانی استان کردستان  عنوان کرد : امنیت پایدار با تعامل و همکاری مرزبانان و مرزنشینان به وجود می‌آید و این امنیت خدشه ناپذیر است.

۸۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد بیمه اجتماعی می‌شوند
هم اکنون بخوانید

 سردار علیرضا مرزبانی در ادامه گفت: اقتصاد مرز یک مقدمه ای دارد و مقدمه آن امنیت پایدار است و امروزه ما بر اساس مدارک، شواهد و مستندات می‌توانیم بگوییم که با همکاری مرزنشینان و مسئولین، امنیتی که در نوار مرز حاکم است یک امنیت پایدار و خدشه ناپذیر است .
وی اضافه کرد: اقتصاد مردم مرزنشین جدای از دیگر فعالیت های اقتصادی، بیشتر  وابسته به مرز می باشد، چنانچه فعالیت های مرتبط با مرز ساماندهی و راهکارهای قانونی اندیشیده شود می تواند در رونق اقتصادی مناطق مرزی و افزایش توان اقتصادی مرزنشینان موثر باشد .
ارشدترین مقام در مرزبانی استان کردستان تصریح کرد : اقتصاد مرز زمانی به پویایی و شکوفای می رسد که همه برای این مهم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش کنیم و فرماندهی مرزبانی استان در راستای تحقق شعار سال و عینیت بخشیدن به فرمایشات معظم له پیش قراول بوده است .
وی خاطرنشان کرد:  مرزبانان با عشق و علاقه به رهبر فرزانه انقلاب، به کشور و مرزنشینان ولایت مدار هر سختی را تحمل خواهند کرد که آحاد جامعه در آسایش و آرامش باشند .

مهارت افزایی و آموزش کارکنان در اولویت است
فرمانده مرزبانی استان کردستان در بخش دیگری گفت: مرزبانی بدون نیروی انسانی مجرب و متخصص در کنار تجهیزات پیشرفته و نوین امروزی امکان‌پذیر نیست و الحمدالله در این زمینه گامهای خوبی برداشته شده ولی تا نقطه ایده ال فاصله هست .
سردار مرزبانی افزود : آموزش تعطیلی ناپذیر است و به جرات می توان گفت کە کارکنان مرزبانی استان اعم از پایور و وظیفه روز خود را بدون آموزش به شب نمی رسانند چرا که لازمه کار یک مرزبان آموزش و بالا بردن تخصص و مهارت است .
وی در خاتمه بر اجرای طرح مردم یاری و مواسات و همدلی در روستاهای مرزی تاکید کرد و گفت: امیدوارم این طرح ها با قوت در مرز ادامه پیدا کند.

نقش تفکرات مثبت در افزایش شیر مادران
هم اکنون بخوانید

 مرزبانی، نهادی محوری در تامین امنیت و آرامش
گروه مرزبانی کردستان هنگ مرزی بانه، مرزبانی را نهادی محوری در تامین امنیت و آرامش دانست.
 در این دیدار مهندس “رحیمی” ضمن تبریک هفته ناجا، اظهار کرد: رویکرد جامعه محور نیروهای مرزبانی نشان دهنده عملکرد مثبت این نیروی مقتدر است که نظم و امنیت را در هر شرایطی به ویژه در نوار مرزی برقرار می کند.
وی بیان داشت: امنیت، جز با قانون مداری حاصل نمی شود و همه ما باید با رعایت قوانین مربوطه در امنیت پایدار نقش ایفا کنیم و تعامل و همکاری مرزنشینان با مرزبانی، علاوه بر کمک به ارتقا امنیت، موجب توسعه اقتصادی منطقه نیز خواهد شد.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فضیلت مرزبانی از مرز و بوم این مملکت که آغشته به خون شهدای عزیز می باشد، کمتر از فضیلت خدمات رزمندگان در زمان هشت سال دفاع مقدس نیست.
 رحیمی به نقش مرزبانی در مبارزه با کالای قاچاق اشاره و عنوان داشت: کالای قاچاق سمی مهلک برای اقتصاد و تولید ملی است و عرضه تولیدات داخلی را در تنگنا قرار می دهد.
وی گفت:تحقق شعار اقتصاد مقاومتی می تواند موجب رونق اقتصادی و امنیت بیشتر شود، که مرزبانان دلاور با تلاش در راستای مبارزه با کالای قاچاق ضامن تحقق این شعار بوده و در این راستا نقشی بی بدیل و بی نظیر دارند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی مرز را فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی دانست و افزود: امیدواریم با همکاری و تعامل میان مرزبانان و مرزنشینان گام های بلندی جهت تامین امنیت،توسعه مناطق مرزی و همچنین رفاه مرزنشینان برداریم.
همچنین در این دیدار سرهنگ “محمد خسروی” فرمانده هنگ مرزی بانه نیز عنوان کرد: مرزبانان با تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه ها، با تمام توان و قدرت آماده انجام هرگونه مأموریت در راستای ایجاد امنیت در مرزها بوده و با هر گونه ناهنجاری و قانون شکنی به شدت برخورد می کنند.

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا