افراد کارنابلد فقط به دنبال بستن و تعطیلی هستند/ انحصار قدرت به حذف نهادهای مدنی می‌انجامد/ مجلس یازدهم تا آخر از دولت حمایت خواهد کرد


افراد کارنابلد فقط به دنبال بستن و تعطیلی هستند/ انحصار قدرت به حذف نهادهای مدنی می‌انجامد/ مجلس یازدهم تا آخر از دولت حمایت خواهد کرد

کنشگر سیاسی جریان منتسب به احمدی‌نژاد درباره تعامل مجلس یازدهم با دولت گفت: تحلیل من این است که چالشی اتفاق نمی‌افتد و این مجموعه به نتیجه می‌رسند که زیاد سر به سر دولت آ‌قای روحانی نگذارند چرا که روحانی دو بار گفته است که من استعفای خودم را به رهبری داده‌ام، یک بار در پایان سال ۹۸ بود و دیگری در سال ۹۶ و آن زمانی که آقای احمدی‌نژاد می‌گفت روحانی باید استفعا دهد. بنابراین این مجلس تا آخر از دولت حمایت خواهد کرد.

«وحید هِروآبادی» کنشگر سیاسی منتسب به جریان بهار و احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، با دسته‌بندی مجالس در ایران گفت: ما سه مدل مجلس داریم برخی مجالس مقاوم هستند و حرف مردم را می‌زنند، در مقابل لایه‌های محافظه‌کار مقاومت می‌کنند و سعی می‌کنند وقایع و اتفاقات را به نفع عموم مردم رقم بزنند. مدل مجلس دیگری داریم که سازش‌کار و محافظه‌کار است و به این صورت است که اگر کدی و نشانه‌ای دریافت کنند عینا منویات طبقه محافظه کار را پیش می‌برند.

وی ادامه داد: سومین نوع، مجلسی است که نیازی به کد دادن به آن هم وجود ندارد؛ خودش به صورت خودکار کارهایی می‌کند که به نفع لایه محافظه‌کار مسلط تمام بشود یعنی دغدغه‌های آنها را تبدیل به قانون می‌کند، راه‌ها نیز بسته و مسدود می‌شود.

وی ادامه داد: این دسته کار بلد نیستند، مدام می‌خواهند ببندند و تعطیل کنند و امور را به نفع قدرت مسلط تغییر دهند به خیال اینکه اگر همه قدرت متمرکز شود در نهادهای انتصابی کاری پیش می‌رود؛  ما این موارد را در صد سال پیش و در دوره قاجار که بر همه چیز مسلط بودند، داشتیم اما با مشروطه قدرت را تقسیم کردیم.

سرنخ‌هایی از عاملان ترور فخری زاده به دست آورده‌ایم
هم اکنون بخوانید

وی معتقد است با چنین مجالسی، اگر چیزی از مبارز سیاسی و کنشگران و نهادهای مدنی هم مانده باشد، باید خودشان را آماده حذف و از بین رفتن آن هم با عنوان قانونی کنند!

وی درباره تعامل مجلس یازدهم با دولت گفت: تحلیل من این است که چالشی اتفاق نمی‌افتد و این مجموعه به نتیجه می‌رسند که زیاد سر به سر دولت آ‌قای روحانی نگذارند چرا که روحانی دو بار گفته است که من استعفای خودم را به رهبری داده‌ام، یک بار در پایان سال ۹۸ بود و دیگری در سال ۹۶ و آن زمانی که آقای احمدی‌نژاد می‌گفت روحانی باید استفعا دهد. بنابراین این مجلس تا آخر از دولت حمایت خواهد کرد.

وی درباره نقش این مجلس در عرصه سیاست خارجی گفت: این مجلس با ساختار و وضعیتی که شکل گرفته است توان ندارد وارد چنین پارادیم‌هایی شود حتی اگر بخواهد هم نمی‌تواند، نمایندگانی که با چند ۱۰ هزار رای وارد مجلس شده‌‌اند چگونه می‌توانند تصمیماتی در سطح بین المللی بگیرند؟ خود آقای روحانی با ۲۴ میلیون رای قسم جلاله می‌خورد که فلان تصمیم تنها تصمیم او نبوده و نظر نظام بوده است. بنابراین مجلس در قد و قامت سیاست خارجه نبوده و وارد این مساله هم نخواهد شد. حتی در مجلس گذشته وقتی کمیسیون برجام تشکیل شد و کلی گزارش منتشر کردند، آقای لاریجانی آمد و گفت ما طرحی را تصویب کردیم که به نفع منافع ملی باشد و شورای نگهبان هم آن را عینا تایید کرد؛ بنابراین تصمیمات جای دیگری گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه بالاخره دوره شیوع بیماری کرونا را با کشته‌های کمتر و بیشتر و همه ضعف‌ها طی خواهد کرد، گفت:  اکنون آگاهی‌ای که در جامعه تزریق شده است برای ما در تصمیمات قاطع گرفتن تکلیف می‌آورد. در شرایط کنونی فقط بر اهتمام مردم برای خروج از بحران کرونا می‌توان تکیه کرد کما اینکه دولت  هیچ جایی را تعطیل نکرده است.

انجام تمامی فرآیندهای قضایی در دادگاه‌های شهرستان قائنات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا