افزایش جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/تعقیب قضایی شکنندگان قرنطینه کرونا

افزایش جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/تعقیب قضایی شکنندگان قرنطینه کرونا

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونایی استان به ١٩٤نفر خبر داد و گفت: طی ٢٤ ساعت گذشته متاسفانه ٤ هم استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند.

“دکتر پرویز یزدان‌پناه” افزود: هم اکنون ٣١٠ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد  ١٣٤ بیمار کرونایی قطعی بوده و  ٢٢ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
وی تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ١٠١٠٣نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از ٢١٤ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٥٠ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد”٧٠ درصد” و گچساران “٣٠ درصد”  بود.
دکتر یزدانپناه تاکید کرد: همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز، باعث می‌شود شناسایی کرونا سخت شود و نحوه انتقال آنفلوآنزا و کرونا، موجب افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشت و درمان خواهد شد.
وی ادامه داد: هرچه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش پیدا کند درصد افراد مبتلا کمتر خواهد شد، لذا لازم است همه افراد از ماسک استفاده کنند، فاصله گذاری فیزیکی و بهداشت فردی را رعایت کنند، از حضور در هر نوع تجمع بپرهیزند، مسافرت های درون و برون شهری را بتاخیر  بیاندازند، نشست های خانوادگی را به حداقل برسانند، در مراجعات به مکان های پر خطر مانند بانک ها، پاساژها، مطب ها و موسسات پزشکی احتیاط های بیشتری داشته باشند، در مراجعات به مراکز بهداشتی درمانی، همراه خود کسی را نیاورند، افرادی که مشکوک و یا قطعی کرونا می باشند تا پایان زمان مشخص شده از محل قرنطینه خارج نشوند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: همچنین افرادیکه در قرنطینه می باشند از این به بعد کنترل می شوند و چنانچه محل قرنطینه خود را ترک کنند به دادگاه معرفی خواهند شد، بیماران کرونایی که در بیمارستان های استان بستری هستند نیز نیازی به همراه و مراقب ندارند زیرا باعث مبتلا شدن همراه بیمار و انتشار آلودگی به بقیه اعضا خانواده می شود.
انتهای پیام

آغاز زمستان زودرسِ کانادا از تورنتو
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا