ربیعی: لازم باشد محدودیت‌های کرونایی تا دوهفته بعد نیز تداوم می‌یابد

به گزارش ایسنا، علی ربیعی با حضور در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول سیما، در تشریح مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا برای محدودسازی‌های مشاغل اظهار کرد: امروز تصمیم گرفتیم که کارمندان شهر تهران به صورت ۵۰ درصدی سر کار بروند و البته مدیران ادارات باید مراقبت کنند که کار مردم انجام شود و البته که دولت الکترونیک هم مابقی امور را پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه تعطیل مشاغل و اماکنی که فهرست شده‌اند، فعلا یک هفته‌ای است اما لازم باشد تا دوهفته هم می‌توان محدودیت‌ها را افزایش داد، گفت: تهران همین که نیمی از کارمندان را کاستیم به خلوت شدن خیابان‌ها و وسایل نقیله عمومی منجر می‌شود که اگر این اقدامات هم کافی نباشد، مقررات سختگیرانه‌تری را پیش خواهیم گرفت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما قطعاً در سختگیری جریمه‌ها بیشتر اهتمام خواهیم داشت. البته ما قصدمان از جریمه‌ها پیشگیری و بازدارندگی است نه مجازات چرا که برخی واقعاً نمی‌خواهند رعایت کنند و ما باید جلوی این افراد را بگیریم.

ربیعی یادآور شد: در این زمینه و نظارت بر رعایت پروتکل‌ها نیروی انتظامی و بسیج و سایر نهادها به ما کمک خواهند کرد که کار به خوبی انجام شود.

وی درباره انتخاب سخنگو برای ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: امروز رهبری نکته‌ای گفتند که حرف‌ها میان اعضای ستاد چندگانه نباشد تا مردم میان حرف‌ها سرگردان شوند با این تذکر ممکن است که نیاز به بازنگری وجود داشته باشد که ما بتوانیم در بازآفرینی تشکیلاتی ستاد ملی کرونا موضوعات این چینی را در نظر داشته باشیم ‌.

اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص تعویق زمان برگزاری آزمون وکالت
هم اکنون بخوانید

سخنگوی دولت گفت: ۶ میلیون شغل رسمی و غیررسمی بعد از کرونا و از ماه اسفند، در معرض تهدید قرار گرفته است که از این میان ۳.۵ میلیون شغل رسمی و ۲.۵ شغل غیررسمی بود.

ربیعی یادآور شد: ما ۱۴ هزار میلیارد تومان وام برای ۵ هزار و ۴۴۴ کارگاه پیش‌بینی کردیم و نهایتاً ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از شاغلان بر اثر کرونا آسیب دیدند و از بازار کار خارج شدند که از این میان ۸۵۰ هزار نفر به علاوه ۲۴۰ هزار نفر از مشاغل رسمی، تحت پوشش بیماری بیکاری قرار گرفتند و در مجموع نزدیک به ۱ میلیون و ۱۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

سخنگوی دولت ادامه داد: در دور جدید شیوع کرونا ۱۶۹ هزار نفر بیشتر به ما رجوع نکردند که نشان از نوعی برگشت به کار دارد. آنچه که رهبری مورد تاکید داشتند، شاغلان غیررسمی است که بیکار شدند که در مجموع ۶ میلیون شغل را در کشور در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشاغل غیررسمی در کشور پوشش بیمه نداشتند، اظهار کرد: ما در مرحله اول از صندوق توسعه ملی ۳۰۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص دادیم. امروز بعد از ظهر هم وزارت کار که متکلف انجام این کار بود جلسه‌ای برگزار شد که چگونه افراد بیکار و آنانی که بیکار شدند را تحت پوشش بیمه قرار دهیم. البته ما قبلاً ۳ میلیون نفر را پیش از این در چهار مرحله سبد معیشتی داده بودیم و به تعدادی از آنان هم وام ۶ میلیون تومانی گرفتند که قابلیت تعمیم دارد.

پذیرش استعفا، ملاک عمل در ثبت‌نام از داوطلبان مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات است
هم اکنون بخوانید

ربیعی در پایان با بیان اینکه تشکیل قرارگاه مورد نظر رهبری تصمیم به‌جایی است، گفت: با این کار تصمیمات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا روی زمین نمی‌ماند. ما یک هماهنگی‌های میان‌بخشی بیشتری را در این زمینه نیازمند بودیم و این قرارگاه هم از تصمیمات ستاد ملی پشتیبانی می‌کند و هم بر اجرای آن‌ها نظارت دارد. اگر موانعی هم در اجرا باشد آن‌ها را برطرف می‌کند، ضمن اینکه هم‌افزایی بخشی را هم این قرارگاه بیشتر می‌کند و تصور می‌کنم به زودی نیز رییس آن از سوی آقای روحانی معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هفده =

دکمه بازگشت به بالا