عراق: آمریکا فعلا تصمیم بستن سفارتش در بغداد را تعلیق کرده است

به گزارش ایسنا، به نقل از بغداد الیوم، احمد ملا طلال، سخنگوی مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در سخنانی با اشاره به سفر اخیر الکاظمی به انگلیس، اظهار کرد: سفر به انگلیس تاریخی، مهم و محوری بود و این سفر برای احیای روابط نزدیک با انگلیس انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: چالش‌های پیش روی دولت بسیار بزرگ است و دولت میراث سنگینی در سطوح امنیتی، سیاسی و سایر زمینه‌ها به ارث برد، اما این مأموریت را پذیرفت.

ملا طلال تصریح کرد: سفر الکاظمی به انگلیس برای دستیابی به یک توافق، راهبردی اقتصادی و نظامی انجام شد؛ چراکه انگلیس شریک اصلی در زمینه مقابله با داعش است.

وی درباره تصمیم آمریکا برای بستن سفارتش در بغداد نیز افزود: دولت تلاش‌های داخلی و خارجی زیادی را انجام داده است تا ایالات متحده را از اجرایی کردن تصمیم بستن سفارت خود در بغداد منصرف کند و این تلاش‌ها فعلا منجر به تعلیق اجرای این تصمیم شده، اما احتمال این تصمیم همچنان وجود دارد و تاریخ آن هنوز مشخص نشده است.

این مقام عراقی ادامه داد: دولت طبق وظیفه و اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خود نه دیکته طرف‌های خارجی؛ اقدامات زیادی را برای حفظ امنیت دیپلمات‌ها انجام داده است. بسته شدن سفارت آمریکا پیامدهای امنیتی، سیاسی و اقتصادی بزرگی به همراه خواهد داشت و احزاب سیاسی متوجه خطرناک بودن این مسئله و واکنش‌های احتمالی دیگر آمریکا شده‌اند و ما امیدواریم در این تصمیم بازنگری کند.

وی تأکید کرد: بسته شدن سفارت آمریکا، خسارت قابل توجهی را برای عراق به همراه خواهد داشت؛ چراکه ایالات متحده کشور دوست ماست و ما به دنبال همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بسیار گسترده‌ای با واشنگتن هستیم و امیدواریم که به جای تعلیق، از این تصمیم عقب نشینی کند.

مسرور بارزانی: پ.ک‌.ک از سنجار خارج شود
هم اکنون بخوانید

سخنگوی الکاظمی در ادامه اظهار کرد: دولت قصد ندارد با طرف‌هایی که مواضع خود را در داخل عراق تثبیت کرده‌اند، درگیر شود و یا با سلاح با آنها مقابله کند، بلکه با قانون و با تقویت دستگاه‌ها با آنها مقابله می‌کند.

ملا طلال در پایان گفت: انگلیس و سایر کشورهای دوست به عراق برای آموزش نیروهای عراقی کمک خواهند کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا