قرعه کشی مرحله دوم و سوم طرح اقدام ملی مسکن در ساوه انجام شد

رییس اداره راه و شهرسازی ساوه امروز پنجشنبه اول آبان ماه در حاشیه این آئین در گفت‌وگو با ایسنا، با توجه به سهمیه ۱۶۲۰ واحدی ابلاغی طرح اقدام ملی برای شهر ساوه، به انجام مقدمات اجرای این طرح پس از ثبت نام متقاضیان در سامانه جامع طرح شامل پالایش متقاضیان، تأمین  زمین و … در سه پروژه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام گرفته سه پروژه برای همشهریان ساوجی شامل پروژه ۳۸۴ واحدی شهرک علوی که در حال حاضر پس از فرایند انتخاب پیمانکار، نسبت به تجهیز کارگاه آن اقدام شده و عملیات اجرایی شروع شده، پروژه ۴۸۴ واحدی شهرک فجر که در حال حاضر پس از فرایند انتخاب پیمانکار، نسبت به تجهیز کارگاه آن اقدام شده و پروژه ۷۶۸ واحدی کوی مهر که در مرحله طراحی نقشه‌هاست ، به عنوان طرح اقدام ملی مسکن در ساوه در حال پیگیری است و جمعا ۱۶۳۶ واحد در قالب این طرح ساخته خواهد شد که بیشتر از سهمیه ابلاغی برای شهر ساوه است.

صالح حسنی به ثبت نام از متقاضیان در سه فاز اشاره کرد و گفت: در شهر ساوه در فاز اول در آبان ماه ۹۸ تعداد ۸۰۰ نفر ثبت نام کردند و پس از انجام فرآیند پالایش و اخذ استعلام‌های مربوطه، این تعداد به ۵۱۱ نفر رسید که چون تعداد نفرات ثبت نامی از تعداد واحدها کمتر بود نیازی به قرعه کشی نبوده و افراد در صورت تکمیل وجه اعلامی به پروژه اول متصل شده و تاکنون ۳۸۴ نفر مبلغ ۴۰ میلیون را به حساب واریز کرده اند، ولی تعداد ۱۲۷ نفر نیز یا پول ناقص واریز کردند یا هنوز هیچ واریزی نداشتند که چنانچه نسبت به تکمیل وجه در موعد مقرر اقدام کنند به پروژه متصل خواهند شد.

جدیدترین پیش بینی از تولید نفت آمریکا
هم اکنون بخوانید

وی در ادامه گفت: ثبت نام در فاز دوم و سوم نیز در اسفندماه ۹۸ و فروردین ماه ۹۹ به تعداد ۴۴۲۸ نفر انجام شد که پس از پالایش به ۲۱۵۰ نفر رسید که از این تعداد تاکنون برای ۱۸۸۳ نفر پیامک افتتاح حساب ارسال شده و برای ۲۴۲ نفر نیز به دلیل نقص مدرک و طی پروسه استعلامات تاکنون پیامکی ارسال نشده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: مراسم قرعه کشی برای ۲۱۵۰ متقاضی طرح اقدام مسکن ملی، امروز برگزار شد و پس از اولویت بندی با فرایند قرعه کشی برای مابقی واحدها تعیین تکلیف خواهد شد.

وی ادامه داد: با تعیین تکلیف متقاضیان فاز یک و اتصال آنها به پروژه، مابقی واحدها به ترتیب اولویت بندی به ۲۱۵۰ متقاضی تعلق خواهد گرفت که اولویت‌های اعلامی برای ۱۲۵۰ نفر اول می‌بایست ظرف مدت دو هفته نسبت به واریز مبلغ ۴۰میلیون تومان اقدام و چنانچه نسبت به واریز وجه اقدام نکنند نفرات بعدی اولویت بندی با تکمیل مدارک و واریز وجه به پروژه متصل خواهند شد.

وی اظهار کرد: کارگزار این سه پروژه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است و در بین شهرستان‌های استان مرکزی، شهرستان ساوه به عنوان پایلوت استان در نظر گرفته شده و در روند عملیات اجرایی پروژه، پیشرو است.

حسنی به تائید نرم افزار مربوط به سامانه قرعه کشی اجرای این طرح توسط نماینده بازرسی و دستگاه قضائی استان اشاره کرد و گفت: به صورت رندوم قرعه‌کشی انجام خواهد شد و تمامی فرآیند قرعه کشی در صورت نیاز به طور شفاف اطلاع رسانی خواهد شد.

تهدیدات و تبعات سد «لاسک» برای تالاب انزلی
هم اکنون بخوانید

رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه در خصوص عدم استقبال مناسب برخی از شهروندان در شهرهای تابعه ساوه و زرندیه با وجود تخصیص سهمیه، اظهار کرد: در برخی از شهرها تنها برای نیمی از سهمیه تخصیص این شهرها ثبت نام انجام شد و حتی در شهری نظیر شهر آوه با وجود تخصیص ۲۰ سهمیه، هیچ ثبت نامی صورت نگرفت. علت عدم استقبال در برخی از شهرهای تابعه ساوه نظیر غرق آباد و آوه، ثبت نام متقاضیان در شهر ساوه و سایر شهرها بوده است.

بر اساس این گزارش، مسئولیت ساخت واحدهای طرح مذکور در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شده است که بر این اساس تاکنون در ۱۷ شهر از ۳۲ شهر استان مرکزی اراضی به مساحت ۸۸ هزار و ۹۹۴ متر مربع به ظرفیت ۱۲۳۳ واحد، زمین تامین شده است و در کلانشهر اراک زمینی به مساحت ۴۶ هزار و ۱۲۹ متر مربع با ظرفیت ۶۰۰ واحد به بنیاد مسکن واگذار شده که در مردادماه ۹۹ کلنگ زنی شد.

بنیاد مسکن استان در شهر اراک جهت ۶۰۰ واحد، در خمین جهت ۵۰ واحد و در محلات ۱۲۰ واحد، در دلیجان بالغ بر ۴۳۹ واحد با جمع کل ۱۲۰۹ واحد دستور نقشه دریافت کرده و در مرحلخ طراحی است.

در شهرهای آشتیان ۱۲۷ واحد، مامونیه ۱۸ واحد، تفرش ۶۰ واحد و شازند ۸۷ واحد، جمعا ۲۹۲ واحد در مرحله واگذاری زمین هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا