مسکو تحریم‌های اتحادیه اروپا را "غیرقانونی" خواند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفت: بی شک، این تحریم‌ها واکنشی از سوی مسکو به همراه دارد. از آنجا که این تحریم‌ها علیه افراد است، ما نیز دست به اقدام متقابل می‌زنیم. این منطقی است که اقدامات متقابل ممکن است بر روابط دوجانبه مسکو با برلین و پاریس اثر بگذارد چون هیچکدام از این کشورها دست داشتن در این اقدام را رد نکرده‌اند.

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا همچنین به این نکته اشاره کرد که مسکو این محدودیت‌های جدید را غیرقانونی، یکجانبه و همانند محدودیت‌های قبلی می داند و تاکید کرد، شورای امنیت سازمان ملل تنها نهادی است که می‌تواند مسئول وضع تحریم‌ها باشد.

چیژوف ادامه داد، کشورهای عضو که چنین تحریم‌هایی را مطرح کرده‌اند شواهدی درباره دست داشتن روسیه در پرونده الکسی ناوالنی، مخالف کرملین ندارند و حتی شواهد خود را به متحدانشان هم ارائه نکرده‌اند.

وی افزود: توجیه این تحریم‌ها چه سیاسی و چه حقوقی بسیار ضعیف هستند و از دیدگاه و نقطه نظر اخلاقی هم غیرقابل قبول. این تحریم‌ها، نگرانی‌های ما را درباره این مساله تایید می‌کند که روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا دارد به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.

انتهای پیام

یک شبکه عبری: تاجران اسرائیلی مواد مخدر فعالیتشان را به یک کشور عربی انتقال می‌دهند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا