سفارت ایران در اسلام‌آباد: مانعی برای همکاری نظامی ایران و پاکستان وجود ندارد

به گزارش ایسنا، متن بیانیه سفارت کشورمان در پاکستان به شرح زیر است:

«با توجه به ناکامی آمریکا در نشست مورخ ۲۵ آگوست ۲۰۲۰ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران و تصویب قطعنامه جدید در این مورد، قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا همچنان دارای اثربخشی حقوقی است و اعضای سازمان ملل متحد ملزم به اجرا و رعایت آن هستند.

بر اساس این قطعنامه با پایان یافتن پنج سال از پذیرش برجام، برخی از ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مربوط به جمهوری اسلامی ایران رفع می‌گردد. لذا از تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰، تجارت تسلیحات و اقلام نظامی با ایران، ارائه خدمات مالی به این کشور و اعطای ویزا و مجوز سفر به اشخاص مرتبط با اعتماد نو به نقل از برنامه هسته‌ای ایران بلامانع خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران، تجارت و تعامل آزادانه با دیگر کشورها به ویژه همسایگان خود را به عنوان یک حق و یک اصل مهم در سیاست خارجی خود لحاظ نموده است و مطابق منشور و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد آن را اجرایی خواهد کرد.

بدیهی است با سپری شدن بازه زمانی پنج‌ساله و خاتمه یافتن محدودیت‌های مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، هیچگونه مانع مشروع و قانونی در همکاری‌های نظامی و تعاملات مالی مرتبط با آن میان دو کشور همسایه ایران و پاکستان وجود ندارد. لذا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ضمن تاکید بر اهمیت پیوندها و روابط همسایگی خود با جمهوری اسلامی پاکستان، اعلام می‌دارد با رفع محدودیت‌های نظامی و مالی موضوع این بیانیه، خواهان گسترش هرچه بیشتر تعاملات مردمی، تجاری-اقتصادی، پولی-مالی و سیاسی با این کشور همسایه و برادر بوده و از هرگونه پیشنهاد و تسهیلاتی در این زمینه استقبال می‌نماید.

ابهام در محدوده منطقه آزاد اردبیل را برطرف می‌کنم
هم اکنون بخوانید

انزوای بین‌المللی ایالات متحده آمریکا در اعمال رژیم ظالمانه و غیرقانونی تحریم‌ها علیه یک ملت بزرگ و آزاده، بار دیگر نشان داد که رویکرد جامعه بین‌المللی مبتنی بر احترام به حقوق ملت‌ها و حل و فصل مسائل جهانی از طریق تعامل، دیپلماسی، گفت‌وگو و چندجانبه‌گرایی است. عدم موفقیت آمریکا در احیای تحریم‌های پیشین شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران، تفوق چندجانبه‌گرایی، احترام به حقوق بین‌الملل بر یکجانبه‌گرایی و پیشبرد رویکردهای خصمانه از طریق زور، اجبار، تهدید و ارعاب را اثبات نمود. 

جمهوری اسلامی ایران از تمامی کشورهایی که با حفظ رویکرد اصولی خود به دفاع از برجام پرداخته و در حفظ اثربخشی حقوقی و اجرایی این سند مهم سازمان ملل متحد کوشیدند، تشکر می‌کند.

همچنین این سفارت تشکر ویژه دولت متبوع خود از دولت، مجلسین و ملت شریف جمهوری اسلامی پاکستان در حمایت از برجام و محکومیت اقدامات یکجانبه ایالات متحده آمریکا در خروج از این موافقتنامه و اعمال تحریم‌های ظالمانه و ضدانسانی علیه جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌نماید.»

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا