استقبال تهران از پیشنهاد باکو مبنی بر ایفای نقش فعال‌تر ایران، روسیه و ترکیه

به گزارش ایسنا، محمود واعظی عصر چهارشنبه و در تماس تلفنی” شاهین مصطفی اف” معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با وی، تاکید کرد: تهران از پیشنهاد باکو مبنی بر ایفای نقش فعالتر و پررنگ تر ایران، روسیه و ترکیه در حفظ صلح و ثبات منطقه، استقبال می کند.

وی ضمن استقبال از برقراری آتش بس، از دولتهای آذربایجان و ارمنستان خواست که با حفظ آتش بس، اختلافات خود را براساس گفت‌وگو و در چارچوب قوانین بین المللی و محترم شمردن مرزهای شناخته شده و تمامیت ارضی دو کشور حل و فصل کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تشکر از پیام قدردانی رئیس جمهوری آذربایجان از موضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تمامیت ارضی کشورش گفت: موضعگیری و اقدامات ما در جهت تحکیم روابط و نشان دادن عملی علاقه به دولت و ملت جمهوری آذربایجان است.

 واعظی همچنین با ابراز خرسندی از روند اجرای توافقات ایران و جمهوری آذربایجان و بویژه توافقات اخیر مطروحه در گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور دو کشور، گفت: تحقق این توافقات بی تردید گام موثری در روند روابط رو به گسترش دو کشور خواهد بود.

معاون نخست‌وزیر آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، با ابلاغ پیام قدردانی رئیس جمهوری کشورش گفت که ما خواهان توسعه همکاری‌های تهران – باکو در همه زمینه‌های مورد علاقه هستیم.

“شاهین مصطفی اف” همچنین  با ارائه گزارشی از روند درگیری ها تاکید کرد که باکو خواهان ایفای نقش فعالتر و پررنگ تر ایران، روسیه و ترکیه در حل و فصل مشکلات منطقه  است.

وی اظهار داشت: توافقات میان دو کشور نیز با شتاب در حال اجرا و پیگیری است و عملی شدن این توافقات گام موثری در توسعه همکاری های مشترک ایجاد خواهد کرد.

مردم ایران، مردم افغانستان را برادر، دوست و همراه خود می‌دانند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + شش =

دکمه بازگشت به بالا