ورود اولین کشتی باری امارات به بندر حیفا

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، این کشتی حرکت خود را از بندر دوبی آغاز کرده و با طی مسیر بین‌المللی با گذر از بندر موندرا در هند ۱۵ کانتینر حاوی کالاهای اختصاصی برخی شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و واردکنندگان اسرائیلی را منتقل کرد.

برخی مسؤولان بندر حیفا، بزرگترین بندر اراضی اشغالی پیش‌بینی کردند، حجم کالاهایی که از بندر دوبی به اراضی اشغالی منتقل می‌شوند به ۱۵۰ کانتینر در هفته افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی می‌شود از آوریل سال آتی میلادی سفرهای دریایی سیاحتی مستقیم میان بندر حیفا و امارات آغاز شوند.

نجوان سمری، پایگاه خبری الجزیره در بندر حیفا گزارش داد: کشتی متعلق به شرکت دریانوردی بین‌المللی و گردشگری دریایی (MSC) کالاهایی را که برخی سرمایه‌گذاران اسرائیلی درخواست کرده بودند و تمایل داشتند از تخفیف گمرکی و حمل و نقل آسان در منطقه آزاد بندر دوبی استفاده کنند، منتقل کرد.

سمری در ادامه گفت: خط تجارت دریایی که هند و “اسرائیل” را از طریق دوبی به یکدیگر متصل کرده و سپس به آمریکا متصل می‌شود، سال‌ها است که فعالیت دارد اما این اولین باری است که کالاهایی مستقیما از دوبی به بندر حیفا منتقل می‌شوند.

پایگاه خبری الجزیره افزود: مدیریت بندر حیفا رویای ایجاد یک خط تجارت دریایی مستقیم با دوبی را در سر دارد، علاوه بر این یک خط گردشگری دریایی از آوریل آتی کار خود را آغاز خواهد کرد و دوبی، ابوظبی واسرائیل را به یکدیگر متصل خواهد کرد و سپس این مسیر به مقصد بندر ناپولی ایتالیا ادامه خواهد یافت.

او به نقل از برخی منابع در بندر حیفا اظهار کرد، سرمایه‌گذاران، واردکنندگان و شرکت‌ها در اراضی اشغالی می‌توانند هر چیزی را از امارات وارد کرده و از امتیازهای اقتصادی و هزینه پایین بندر دوبی استفاده کنند.

شهادت یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست
هم اکنون بخوانید

شرکت بین‌المللی بنادر دوبی متعلق به شیخ‌نشین دوبی ۱۶ سپتامبر گذشته توافقنامه‌هایی را با شرکت اسرائیلی “Dovertower” به امضا رساند که از جمله آنها ارائه پیشنهاد مشترک برای خصوصی‌سازی بندر حیفا بود.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد، با یک گروه اسرائیلی برای پیشنهاد یکی از دو بندر اصلی در اراضی اشغالی مشارکت خواهد کرد و ایجاد یک خط حمل و نقل مستقیم میان امارات و رژیم صهیونیستی را بررسی خواهد کرد.

به موجب توافق‌های امضا شده، شرکت بین‌المللی بنادر دوبی توسعه بنادر اراضی اشغالی، توسعه مناطق آزاد و نیز امکان ایجاد یک خط دریانوردی مستقیم میان دو بندر ایلات در اراضی اشغالی و جبل علی در دوبی را ارزیابی می‌کند.

این کشتی باری نزدیک به یک ماه پس از امضای توافق عادی‌سازی کامل روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی وارد بندر حیفا شد.

همچنین نجوان سمری، پایگاه خبری الجزیره در بندر حیفا گفت: کابینه اسرائیل امروز توافق عادی‌سازی با امارات را به رای میگذارد تا در صورت تایید آن را پنج‌شنبه به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه دهد، این توافق هرگز پیش از تایید کنست وارد مرحله اجرا نخواهد شد و تعدادی از اعضای کنست اظهار کردند، برخی از بندهای توافق عادی‌سازی هنوز محرمانه است.

بنیامین نتانیاهو، نخست زیر رژیم صهیونیستی پیشتر ضمن افتخار به توافق یاد شده آن را یک “توافق صلح تاریخی” رایگان، بدون ارائه هیچ گونه امتیازی و از سر قدرت خواند. در مقابل اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواستند این توافق را با تمامی جزئیات و پیوست‌ها ارائه دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا