لزوم تغییرسیاست‌گذاری‌درشهرهامتناسب باشرایط بحرانی/ برگزاری جشنواره پژوهش ونوآوری درمدیریت شهری

به گزارش ایسنا، محمد حسین بوچانی در نشست خبری دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران) که امروز (دوشنبه) به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: محور ویژه این جشنواره تاب‌آوری شهری است. عمده پروتکل‌ها و مقرراتی که برای شهرها تدوین می‌شود برای شرایط عادی بوده که ما در این جشنواره در تلاش هستیم تا به چگونگی دگردیسی در ضوابط، مقررات و چارچوب اندیشه‌ها بپردازیم.

وی با اشاره به این مطلب که در اتصال حوزه اجرا و علم مسیر طولانی را در پیش داریم، گفت: حل مسائل روزمره به سرعت عمل نیاز دارد، در حالی‌که علم با طمأنینه به حل مسائل می‌پردازد. مرکز مطالعات و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی شهر تهران سعی دارد تا با از سرگیری پروژه‌های مطالعاتی کاربردی این دو حوزه را به یکدیگر نزدیک کند.

رئیس مرکز مطالعات و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی شهر تهران در ادامه، دانش‌بنیان کردن فعالیت‌های اجرایی، انتقال ایده و تبدیل کردن آن به محصول را از مهم‌ترین مأموریت‌های جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری خواند و افزود: جشنواره‌هایی از این دست همه‌ساله به‌طور مستمر برگزار می‌شود و ما نیز امسال با توجه به اهمیت این جشنواره در حال بارگذاری کلیه آثار یازده دوره گذشته در سایت جشنواره هستیم.

وی ادامه داد: اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات شهری از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است که نتیجه آن اتصال دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، مراکز نوآوری با حوزه‌های اجرایی مدیریت شهری است.

رئیس مرکز مطالعات و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی شهر تهران، شهرسازی و معماری، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، دیپلماسی شهری و … را از محورهای دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری برشمرد و گفت: شهرها از سرمایه‌های جدی محسوب می‌شوند و در این میان به جای طرح بحث‌هایی همچون جابجایی پایتخت باید به فکر تاب‌آور کردن شهرها بود و تلاش کرد تا سیاست‌گذاری‌ها را در شهرها متناسب با شرایط بحرانی تغییر داد و اصلاح کرد و جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران) ۲۶ آذر ماه همزمان با آغاز هفته پژوهش به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مهم‌ترین خوردنی‌های ضد التهاب
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا