فشار کرونا به معیشت میلیون ها نفر

به گزارش ایسنا، برای نخستین بار در ۲۰ سال اخیر و در نتیجه شرایط غیرعادی ایجادشده ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان. فقر مطلق در سطح جهانی رشد خواهد کرد و آن طور که بانک جهانی اعلام کرده است، انتظار می رود امسال ۸۸ میلیون انسان دیگر دچار فقر مطلق شوند. هم اکنون ۱۱۵ میلیون انسان در فقر مطلق که به درآمد روزانه کمتر از ۱.۹ دلار اطلاق می شود، زندگی می کنند.  

پیش از همه گیری کرونا امید می رفت جمعیت زیر خط فقر مطلق در جهان به ۷.۹ درصد کاهش یابد اما تعطیلی گسترده کسب و کارها که باعث بیکاری صدها میلیون نفر از شاغلین در سطح جهان و کاهش درآمد شمار زیاد دیگری شده است این امید را به باد داد. تخمین زده می شود امسال ۱.۴ درصد کل جمعیت زمین تنها به دلیل کرونا دچار فقر مطلق شوند.

دیوید مالپاس- رئیس بانک جهانی با اشاره به جدی بودن خطر کرونا بر روی زندگی مردم گفت: برای معکوس شدن روند فعلی و بازگشت به وضعیت مقابله با فقر، کشورها باید خود را آماده زندگی با شرایط جدید کنند و برای رسیدن به این هدف لازم است تا اصلاحات زیادی در نیروی کار، سرمایه و نوآوری های خود انجام دهیم و حتی مدل های کسب و کار جدیدی را طراحی و توسعه دهیم.  

علاوه بر جمعیت خط مطلق فقر، حدود ۴۰ درصد جمعیت جهان یعنی ۳.۳ میلیارد نفر کمتر از ۵.۵ دلار در روز درآمد دارند که از این تعداد، ۲۵ درصد جمعیت کره زمین با داشتن درآمدی معادل ۳.۲ دلار در خطر سقوط به فقر مطلق هستند.  

همه محصولات لامبورگینی پیش پیش فروش رفت!
هم اکنون بخوانید

به گفته بانک جهانی، لحظات کنونی جهان در طول تاریخ بی سابقه بوده و هیچ بیماری قبلا به میزان کووید-۱۹ به سرعت به یک خطر بر سر راه اقتصاد جهانی تبدیل نشده بود و این مساله ضرورت شکل گیری یک همکاری جهانی برای غلبه بر این وضعیت را تقویت می کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + سه =

دکمه بازگشت به بالا