تکریم علما و روحانیون اهل سنت کردستان در اولویت قرار دارد

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، امروز( ۱۴ مهرماه) در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه و جماعت شهرستان‌های مریوان و سروآباد اظهار کرد: من در اولین بار سفر خود در ۳۷ سال پیش به استان کردستان برای حضور در عملیات والفجر ۴ بود که حرکت ما از خطه مریوان و دره شلیر به منطقه عملیاتی در آبان ماه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات ما از طرف لشکر ۲۷ تهران یک گروه ۲۰ نفره شرکت کردیم که به جز پنج نفر مابقی در این عملیات به شهادت رسیدند، افزود:  در این راستا ما با مردم شهرستان مریوان احساس قرابت می‌کنیم و استشمام بوی عطر شهدا در این شهرستان به ما سرمستی و سرخوشی می‌دهد.  

حجت‌الاسلام پورذهبی با اعلام اینکه مردم چهل و دوسال پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند، بیان کرد: در مقابل ایثارگری کسانی  همچون ماموستا شیرزادی، امام جمعه مریوان که با تمام توان هم در مقابل تروریست‌های ظاهری و عملی ایستاده و هم پاسخگوی ترورهای فکری بوده و هم فرزندش را تقدیم انقلاب کرده است می‌توان فقط یک کلام گفت که دین اسلام، دین ایثار و ازخودگذشتگی است.

وی اعلام کرد: ایثارگری می‌تواند در جان، مال، فرزند و نزدیکان و حتی پذیرش یک پست و مقام باشد چراکه با این ایثارگری‌های می خواهند دَین خود به نظام وانقلاب را ادا کنند همان احساسی دَینی که در دوران جنگ بر کشور ما حاکم بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه ایثار یک مفهومی است که هرکسی آن را درک نمی‌کند، عنوان کرد: وقتی فردی به مکتبی و یا یک شخصیتی همچون پیامبر اکرم(ص) احساس تعلق پیدا می‌کند در این راستا اجرای دستوراتش برای آن فرد آنقدر دلپذیر و جان‌افزاست که نمی‌تواند آن دستور و نظریه را رها کند و گاهی در این مسیر نیز هزینه‌ها زیادی را پرداخت می کند.

محمودی: رتبه‌بندی معلمان باید شامل حال کلیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته شود
هم اکنون بخوانید

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از شهدای ما در دوران دفاع مقدس که در مناطق مختلف کشور به شهادت رسیدند، جنازه آن‌ها به خانواده‌ها برنگشت، ادامه داد: این افراد در این جانفشانی‌ها حتی اجساد مطهر خود را نیز تقدیم کردند.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: در مناظره، مباحثه و جدل با افراد گاهی باید کوتاه بیاییم چراکه فایده‌ای ندارد و این هم خود مرحله ای از ایثار و از خودگذشتگی است.
وی اذعان کرد: بنده اکثر عمر تبلیغی خود را در مناطق مرزی و بین برادارن و خواهران اهل سنت طی کرده‌ام، بخشی در خدمت اهل سنت هرمزگان، بخشی سیستان و بلوچستان و هم اکنون در استان کردستان به ارائه خدمت پرداخته‌ام.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تأکید کرد: مطالبات عنوان شده در این نشست از سوی مسئولان و نمایندگان مجلس این شهرستان را دنبال می‌کنیم و از مسائل وحدت‌شکن، دل آزر و سخیفی که دسیسه دشمنان ماست، دوری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله اول ما در استان کردستان وحدت و مسائل تقریبی است، افزود: تکریم علمای دینی یکی از اولویت‌های ما در دوران خدمت در استان کردستان بوده است که با بررسی منابع و رایزینی‌های شایسته در تلاشیم تا زمینه خدمات بیشتر به جامعه روحانیون را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: به کارگیری علما و روحانیون دردانشگاه روند خاصی دارد اما برای اشتغال روحانیون در تلاشیم تا بتوانیم اقدامات خوب و مؤثری را انجام دهیم و امیدواریم با این گشایش اقتصادی در منطقه و شهر بتوانیم سود آن عاید خود مردم منطقه شود.

وی با اشاره به آیه ۳۴ سوره فصلت که می‌فرماید: «وَلَا تَسْتَوِی الْحَسَنَةُ وَلَا السَّیِّئَةُ  ادْفَعْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِی بَیْنَکَ وَبَیْنَهُ عَدَاوَةٌ کَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیمٌ؛ و نیکی با بدی یکسان نیست [بدی را] آنچه خود بهتر است دفع کن آنگاه کسی که میان تو و میان او دشمنی است گویی دوستی یکدل می‏‌گردد»، اعلام کرد: براساس این آیه و با پیروی از اخلاق، رفتار، عقلانیت و معنویت پیامبر اسلام(ص) اگر کسی هم در حق ما بدی کرد ما باید با اخلاق نیک با وی رفتار کنیم.

تأمین اجتماعی پویا شرط موفقیت اصلاحات اقتصادی و اجتماعی
هم اکنون بخوانید

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به تقدیم بیش از هزار شهید در شهرستان مریوان به انقلاب گفت: عامه مردم مریوان انقلاب را از خود می‌دانند و بر همین اساس برای حفظ انقلاب خود ایستاده ودر این راه ترور و شهید شدند.

وی با اشاره به تفکرات تقریبی و وحدت آمیز رهبری   تأکید کرد: منادی وحدت ما مقام معظم رهبری بوده و ایشان تفرقه افکنان چه شیعه وچه سنی را مزدور دشمن می‌دانند و همواره بر مسئله وحدت و تقریب تأکید دارند و براین اساس ما نیز با سعه صدر و اعمال معنویت و در کنار گذاشتن تمام خدمات نظام پیگیر اعتراضات مردم در این زمینه هستیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: امروز ما نمی‌توانیم جلوی گرانی را بگیریم و از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کنیم اما با همدلی و وحدت، مهربانی، سعه صدرو جلوگیری از رفتارهای هیجانی در عصبانیت می‌توانیم از بسیاری از مسائل دیگر جلوگیری کنیم.

وی در پایان یادآور شد: بیکاری، اشتغال  و سربازی طلبه‌ها و روحانیون که از مطالبات مطرح شده در این نشست بود را پیگیر کرده وان شاءالله تحولات خوبی را در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا