نقش‌آفرینی زنان و مادران در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس

به گزارش ایسنا، شهدخت پورابراهیم در نشست روایتگری نقش زنان در دفاع مقدس که در محل معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری برگزار شد اظهار کرد: براساس آمار میدانی نیز تعداد شهدای زن حدود ۷۶۰۰ نفر بوده و بیشترین این آمار مربوط به خوزستان با ۱۴۷۶ شهید زن است.

این محقق با اشاره به پروژه نقش زنان در دفاع مقدس اظهار کرد: در این پروژه پنج هزار صفحه مطلب درباره‌ی دفاع مقدس نوشته شده است که شامل متن، عکس، ویدئو و… است که این مطالب تقدیم موزه انقلاب اسلامی شده است.

وی افزود: هدف اصلی ما از انجام این پروژه به تصویر کشیدن حضور زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده است.

پورابراهیم به بیان نقش متفاوت مادران در دفاع مقدس پرداخت و گفت: از جمله این نقش‌ها می‌توان به تربیت فرزندان با ایمان، افتخار به شهادت فرزندان، تقویت روحیه مقاومت و… اشاره کرد.

وی همچنین صبوری، به دوش کشیدن مسئولیت‌های منزل، تشویق همسران به دفاع و… از جمله نقش همسران در دفاع مقدس دانست و گفت: زنان به ناچار وارد عرصه نبرد شدند چراکه غیرت مردان بر نمی‌داشت که زنان بجنگند ولی شرایط بگونه‌ای ایجاب کرد که زنان وارد عرصه جنگ شوند.

به گفته‌ی پورابراهیم، زنان در دوران جنگ در عرصه‌هایی نظیر نگهبانی از محل آذوقه، حمل مجروحین، دیده بانی، پشتیبانی، امدادگری، تعمیرات لباس، مسئولیت حمل اجساد و… نقش آفرینی کردند، همچنین زنان با حضور در مراسمات بدرقه اعزام رزمندگان و تشییع شهدا و… نقش معنوی نیز ایفا می‌کردند.

وی در انتها گفت: انتظارمان از تمام ارگان‌ها این است که کمک کنند تا بتوانیم این دستاوردها را در قالب نمایشگاه، تهیه موشن گرافی و… به تصویر بکشیم. این درحالی است که شاهدیم دستگاه‌های فرهنگی در این راه کمتر توجه از خود نشان می‌دهند.

روند کاهشی اهدای خون کامل در دنیا/ماموریت نوین انتقال خون ایران
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا