آغاز رای گیری در یکی از استان‌های مهم مالزی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبر استان صباح در شرق مالزی که به دست اپوزیسیون است ۳۰ ژوئیه و در تلاش برای برگزاری انتخابات زودهنگام و خنثی کردن ائتلاف حاکم به رهبری محی‌الدین یاسین، نخست وزیر مالزی، پارلمان را منحل کرد.

رقابت در انتخابات در این استان بین ۴۴۷ کاندیدا برای ۷۳ کرسی است. بیش از یک میلیون رای دهنده که اکثرا از مناطق روستایی هستند، واجد شرایط رای دادن هستند.

این اقدامات برای محی‌الدین یاسین که از عمر دولتش تنها هفت ماه می‌گذرد، گران تمام شد چون انور ابراهیم، رهبر اپوزیسیون روز چهارشنبه اعلام کرد که اکثریت حمایت را در پارلمان ملی برای بیرون کردن نخست وزیر و تشکیل دولت جدید در اختیار دارد.

جیمز چین، استاد مطالعات آسیایی در دانشگاه استرالیایی تاسمانی گفت: این نخستین انتخابات گسترده ملی از زمان تشکیل دولت محی‌الدین یاسین در مارس است. این یک همه پرسی غیرمستقیم است که در آن مشخص می‌شود آیا مردم با تشکیل یک دولت غیرمنتخب راضی می‌شوند یا خیر.

استان صباح و سراواک در جزیره بورنو حدود یک چهارم کرسی‌های پارلمان را دارند و به عنوان اهرم سیاسی بسیار مهم هستند. این دو استان ذخایر غنی از نفت و چوب دارند اما فقیرترین در مالزی هستند.

تلاش برای تصاحب استان صباح، یادآور چگونگی قدرت گرفتن محی‌الدین یاسین در ماه مارس پس از جدایی از دولت اصلاحات برای تشکیل دولت جدید مالایی محور است.

نخست وزیر محی‌الدین یاسین پس از آن زیر سوال رفته که انور ابراهیم، رهبر اپوزیسیون مدعی شده که حمایت اکثریت از جمله در میان قانونگذاران ائتلاف نخست وزیر را به دست آورده است.

ترامپ وضعیت اضطراری در نیویورک، کالیفرنیا و واشنگتن اعلام کرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا