صوفی:اصلاح قانون انتخابات یک دغدغه سیاسی است

علی صوفی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با دغدغه این روزهای فعالین سیاسی و حزبی اظهار کرد:  در درجه اول مسئله انتخابات یک دغدغه جدی پیش روی ما است. دغدغه اصلی فعالان سیاسی امروز انتخابات آتی است چراکه سرنوشت کشور و حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود با انتخابات به انجام می رسد. 

وی ادامه داد: با توجه به تمام مشکلات سیاسی و اقتصادی سر راه زندگی، مردم احساس می کنند کشور در دست کسانی است که شایستگی لازم را ندارند. معیشتشان در دست مدیرانی قرار گرفته که شایسته نیستند و کلا امر شایسته سالاری  مخدوش شده است و حق مردم از این نظر ضایع شده است. 

این فعال سیاسی گفت: مردم درگیر  مشکلات معیشتی می شوند و می بینند برخی کسانی که  بر مردم حاکم شده اند صلاحیت  ندارند و این افراد هر روز  مردم را با مشکلات جدیدی رو به رو کرده‌اند. پس مشخص است که دغدغه اصلی ما این است که این مشکل بر طرف شود. 

وی گفت: طی راه حلی که برای این موضوع ارائه می دهیم اصلاح قانون انتخابات در درجه اول است. بر طرف کردن موانع انتخابات از طرق قانونی راه حل پیش رو است. 

صوفی خاطرنشان کرد: تا کنون این موضوع چند بار در قالب لایحه و طرح در دولت و مجلس  مطرح شده،  ولی هر بار به دلایلی جلویش گرفته شده است. اگر الزامات تامین مشارکت حداکثری در انتخابات که همیشه راهبرد مقام معظم رهبری بوده است جدی گرفته شود باید این قانون اصلاح و عملیاتی شود.

انتهای پیام

حضور ظریف در جلسه وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا