افسر آمریکایی به جاسوسی از تبتی‌ها برای چین متهم شد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک شکایت قانونی که مهر و موم آن روز دوشنبه گشوده شده، افسر “بایماداجی آنگوانگ” را به عنوان یک عامل غیرقانونی چین به کلاهبرداری الکترونیکی، دروغ‌گویی به بازرسان و ممانعت از تحقیق کیفری متهم کرده است.

این اتهامات، برخاسته از تماس‌های ادعایی آنگوانگ با مقامات چینی در کنسول‌گری چین در نیویورک است. مقامات ظاهراً این افسر را طی مجموعه نشست‌هایی در این کنسول‌گری، به جاسوسی از تبتی‌های قومی در نیویورک و تعیین اینکه آیا هیچ‌یک از آن‌ها می‌توانند به عنوان منابع اطلاعاتی بالقوه خدمت کنند یا خیر، هدایت کرده‌اند.

“درموت شیا”، کمیسر اداره پلیس نیویورک در بیانیه‌ای گفت: “بایماداجی آنگوانگ هر سوگندی که در کشورش خورده را نقض کرده است؛ یکی به آمریکا، دیگری به ارتش آمریکا و سومی هم به این اداره پلیس. در مراحل اولیه این تحقیق، ادارات اطلاعات پلیس نیویورک و مسائل داخلی با بخش ضدجاسوسی اف‌بی‌آی همکاری کردند تا مطمئن شوند درباره این فرد عدالت اجرا می‌شود.

بنا بر اسناد دادگاه، آنگوانگ علاوه بر کار به عنوان افسر رابط جامعه در اداره پلیس نیویورک، به عنوان افسر در ذخیره ارتش آمریکا هم خدمت می‌کرده است.

آنگوانگ به فعالیت از طرف مقامات کنسول‌گری دست‌کم از سال ۲۰۱۴ متهم شده و از سال ۲۰۱۸ نیز با یک مقام کنسول‌گری که با عنوان “رئیس” به او ارجاع می‌داده، در ارتباط بوده و او را برای رفتن به رویدادهای اداره پلیس نیویورک تحت فشار می‌گذاشته و به او می‌گفته که انجام این کار به “افزایش قدرت نرم کشور ما” کمک می‌کند.

“ویلیام سویینی”، دستیار مدیرمسئول اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای گفت: “این تعریف یک تهدید داخلی است- چنان که ادعا می‌شود، آقای آنگوانگ از طرف یک دولت خارجی فعالیت می‌کرده است؛ دروغ گفته تا تأیید بگیرد و از جایگاهش به عنوان یک افسر اداره پلیس نیویورک برای کمک به خرابکاری دولت چین و تلاش‌های غیرقانونی برای استخدام منابع اطلاعاتی استفاده کرده است. “

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در تل ابیض سوریه
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا