رفع مشکلات داخلی در گرو روحیه جهادی است/ رفتار امروز آمریکایی‌ها در قبال توافقات پیشین، نقض فاحش «حقوق بین الملل» است


رفع مشکلات داخلی در گرو روحیه جهادی است/ رفتار امروز آمریکایی‌ها در قبال توافقات پیشین، نقض فاحش «حقوق بین الملل» است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در هر بخش که روحیه جهادی به میان آمده، گره‌گشا بوده است، گفت: رفع مشکلات اقتصادی و غیراقتصادی کشور در گرو داشتن و تقویت روحیه جهادی است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد آن را گرامی داشت و اظهار کرد: دفاع مقدس اوج تقابل جریان مقاومت اسلامی با جریان ارتجاعی و صهیونیستی است و قطعاً نسخه دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ می‌تواند بسیار گره گشا باشد.

رییس قوه قضاییه گفت: تولید قدرت در دوران دفاع مقدس به سادگی اتفاق نیفتاده است، بلکه این اقتدار امروز نظام و کشور ما محصول ایمان، اخلاص، مقاومت و ایستادگی جوانان عزیز ما در هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برکات و آثار بسیاری دارد که باید به ویژه نسل جوان آن را بازخوانی کنند، گفت: اعتماد به نفسی که در پرتو اتصال به خدا برای این ملت در دوران دفاع مقدس حاصل شد، موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی گفت: در حالی که کشور‌های منطقه، کشور‌های اروپایی و بسیاری از کشور‌های دیگر در جنگ به صدام کمک و از او پشتیبانی کامل می‌کردند، ملت ایران سرافرازانه جنگ را مدیریت کرد و باید بازخوانی کنیم که ببینیم این همه اقتدار آفرینی از کجا رخ داده است.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: جهشی که در پرتو دفاع مقدس در صنعت کشور رخ داده از برکات دفاع مقدس است؛ در دوران دفاع مقدس انسان‌هایی در تراز انقلاب تربیت شدند و آنچه امروز از مکتب حاج قاسم سلیمانی و شهدایی مانند ابومهدی المهندس شاهد هستیم از برکات و ثمرات دفاع مقدس است.

طراحان جنایت انفجار پیشاور مجازات شوند
هم اکنون بخوانید

رئیس دستگاه قضا افزود: اگر دیروز دفاع مقدس یک نهال نوپا بود، امروز دفاع مقدس و فرهنگ آن درخت تناوری است که شاخ و برگ‌های آن در منطقه پراکنده شده و به عنوان الگوی مقاومت مطرح است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: پیوندی که میان هویت ملی و هویت اسلامی و انقلابی ما ایجاد شده در پرتو دفاع مقدس حاصل شده است.

رئیسی افزود: برای رفع مشکلات کشور باید از فرهنگ دفاع مقدس الگو گرفت؛ هر گونه متصل کردن مشکلات داخلی به تحولات خارجی از جمله انتخابات فلان کشور یک اشتباه راهبردی است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه رفع مشکلات مختلف داخلی کشور در گرو روحیه و عملکرد جهادی است، گفت: امروز دفاع مقدس برای همه مسئولان و مردم به ویژه جوانان یک الگوی روشن است و جا دارد بازنگری شود. در هر بخش که روحیه جهادی به میان آمده، گره گشا بوده است.

رییس دستگاه قضا تصریح کرد: رفتار امروز آمریکایی‌ها در قبال توافقات پیشین، هم نقض فاحش «حقوق بین الملل» است هم نقض «حقوق معاهدات».  اروپایی‌ها باید به انجام تعهداتشان در عمل پایبند باشند؛ بیانیه دادن و سخنرانی کافی نیست؛ باید انجام تکالیف اروپایی‌ها از آن‌ها مطالبه شود.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا