امروز غیر از اسرائیل و اعراب کسی همراه ترامپ نیست


امروز غیر از اسرائیل و اعراب کسی همراه ترامپ نیست

آسوشیتدپرس در تحلیلی به تلاش‌های ضدایرانی آمریکا پرداخت و نوشت: اکنون غیر از اسرائیل و اعراب کسی همراه ترامپ نیست.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، چین و روسیه در رد مواضع ایالات متحده سرسخت بوده‌اند، انگلستان و آلمان روز جمعه به رئیس شورای امنیت سازمان ملل نامه فرستادند، سه کشور اروپایی مشارکت‌کننده در برجام که متعهد به آن باقی مانده‌اند در این نامه گفتند که بیانیه ایالات متحده فاقد اثر قانونی است؛ نتیجه آنکه، هر گونه تصمیم و اقدام که بر اساس این رویه یا پیامدهای احتمالی آن اتخاذ شده باشند نیز فاقد تأثیرات قانونی خواهد بود، بنابراین سه کشور گفتند که رفع تحریم‌های مبتنی بر توافق هسته‌ای همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.

اما سوال این است که دولت ترامپ چگونه به نادیده گرفتن این تحریم‌ها پاسخ خواهد داد؟ به ویژه نادیده گرفتن آنها از سوی متحدان اروپایی خودش که وعده داده‌اند توافق هسته‌ای را زنده نگهدارند.

در بحبوحه تردیدها و بلاتکلیفی ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل و همه ۱۹۵ کشور عضو سازمان ملل به جز ۵ کشور می‌گویند که خروج بیش از دو سال قبل ترامپ از توافق هسته‌ای سبب شد که ایالات متحده حق قانونی اقدام در زمینه تحریم‌های ایران را از دست بدهد. اکنون غیر از اسرائیل و اعراب کسی همراه ترامپ نیست

آغاز عملیات حشدالشعبی برای تامین امنیت راهپیمایی اربعین
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا