از محل شرکت‌های دولتی در بورس منابع قابل توجهی به دولت رسید/ درآمد حاصل، در طرح‌های عمرانی هزینه می‌شود


از محل شرکت‌های دولتی در بورس منابع قابل توجهی به دولت رسید/ درآمد حاصل، در طرح‌های عمرانی هزینه می‌شود

رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه عنوان کرد: امسال بخشی از سهام دولت در شرکت‌های دولتی متناسب با نیاز‌های بورس را عرضه کردیم و منابع قابل توجهی که از این محل به دست دولت رسید را در طرح‌های عمرانی صرف می‌کنیم.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، خروج دولت از بنگاهداری و مالکیت و تبدیل دولت به سیاستگذار و هدایتگر اقتصادی تصریح شده است، افزود: امسال بخشی از سهام دولت در شرکت‌های دولتی متناسب با نیاز‌های بورس را عرضه کردیم و منابع قابل توجهی که از این محل به دست دولت رسید را در طرح‌های عمرانی صرف می‌کنیم.
رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه افزود: یکی از جهت گیری‌های بودجه سال آینده نیز، تداوم این عرضه هاست و بنابراین در سال آینده هم سهام شرکت‌ها را واگذار خواهیم کرد تا مالکیت دولتی تقلیل یابد و منابع آزاد شده را در تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دیگر و طرح‌های عمرانی هزینه خواهیم کرد.

 

مذاکره مستقیم با آمریکا به معنی پذیرش عضویت این کشور در برجام نیست/ انتظارات جامعه از تاثیرات اقتصادی توافق احتمالی باید تعدیل شود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا