تعلل‌کنندگان در اجرای آیین‌نامه بازارچه‌های مرزی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند


تعلل‌کنندگان در اجرای آیین‌نامه بازارچه‌های مرزی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند

معاون وزیر کشور با بیان اینکه آیین‌نامه مربوط به ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های موقت مرزی سه سال پیش توسط هیات وزیران تصویب شده، اظهار داشت: برهمین اساس در جلسه امروز مقرر شد که هر دستگاهی که در اجرای این آیین‌نامه تعلل کند به دستگاه قضایی معرفی شود.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، بابک دین‌پرست معاون وزیر کشور در پایان جلسه بررسی اقدامات دستگاه‌ها در اجرایی شدن آیین‌نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های موقت مرزی (کولبری) در جمع پایگاه خبریان، اظهار کرد: آیین‌نامه مربوط به ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های موقت مرزی حدود سه سال است که به تصویب هیات وزیران رسیده اما براساس گزارشات اجرایی شدن آن در استان‌های مرزی با مشکلاتی مواجه بوده است. برهمین اساس در جلسه امروز مقرر شد که هر دستگاهی که در اجرای این آیین‌نامه تعلل کند به دستگاه قضایی معرفی شود.

وی ادامه داد: جلسه امروز با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران به همراه نمایندگان استانداری‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان برگزار شد و هر یک از این نمایندگان گزارش‌هایی را در روند اجرایی شدن آیین‌نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های موقت مرزی (کولبری) ارائه کردند.

دین پرست ادامه داد: در ابتدای جلسه مشکل ارتباط سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران برای تعیین منشا ارزی عنوان شده بود،اما پس از ارائه‌ی گزارش نماینده وزارتخانه مشخص شد که مشکلی برای ثبت آمار کالاهای مشمول این آیین‌نامه وجود ندارد.

وی ادامه داد: نماینده بانک مرکزی نیز در گزارشی که ارائه کرد تاکید کرد که سامانه‌های بانک مرکزی نیز برای تعیین منشأ ارز آمادگی لازم را دارند و مشکلی در این حوزه وجود ندارد. گمرک جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرد برای ترخیص کالاهایی که در فرآیند تعیین منشأ ارز و ثبت آماری مشکلی نداشته باشند، آمادگی لازم را دارند.

نشست هم اندیشی فرمانده کل ارتش با فرماندهان و مسئولان دانشگاه امام خمینی نوشهر
هم اکنون بخوانید

معاون وزیر کشور تاکید کرد: اما این آیین‌نامه در سطح استان‌ها در اجرا با مشکل مواجه است. برهمین اساس مصوب شد استانداران سه استان آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان از امروز براجرای فرآیند این آیین‌نامه نظارت کنند و مقرر شد هر دستگاهی که در فرآیند اجرا تعلل کند به دستگاه قضایی معرفی شود. البته در فرآیند اجرا مشکلات جزئی وجود دارد که طی گزارشی که به وزیر کشور ارائه خواهد شد، بررسی اصلاح فرآیند آنها انجام خواهد شد، لذا مانعی وجود ندارد و آیین‌نامه باید اجرا شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا