بررسی راهکارهای رسیدن به مجلس قوی و انقلابی در جلسه غیرعلنی امروز


بررسی راهکارهای رسیدن به مجلس قوی و انقلابی در جلسه غیرعلنی امروز

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس راهکارهای تحقق مجلس قوی، کارآمد و انقلابی مطرح شد و جمع‌بندی نهایی آن در جلسه سه‌شنبه هفته آینده انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، محمدحسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی امروز (چهار‌شنبه ۲۶ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جمع پایگاه خبریان گفت: از روزهای ابتدایی تشکیل مجلس یازدهم ایده ای بین نمایندگان مطرح شد تا این مجلس قوی، کارآمد و انقلابی باشد. این وصف از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید قرار گرفت اما طبیعتا با روش جاری و معمول اداره مجلس تحقق این اهداف امکان‌پذیر نبود. همچنین ساز و کارهای آیین‌نامه داخلی مجلس نیز این امکان را ایجاد نمی‌کند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس بیان کرد: جلسه امروز غیرعلنی و غیررسمی آغاز شد و به راهکارهای رسیدن به سه ویژگی قوی، کارآمد و انقلابی اختصاص داشت و از هر کمیسیون به انتخاب مسئولین آن افرادی انتخاب شده و توضیحاتی را مطرح کردند، سایر نمایندگان نیز تذکرات و نکاتی را یادآور شدند اما از آنجایی که این مباحث به سرانجام نرسید، به صورت استمزاجی رأی‌گیری شد و با رأی قاطع نمایندگان سه‌شنبه هفته آینده نیز همین بحث ادامه پیدا می‌کند تا به جمع‌بندی برسیم.

وی افزود: نکاتی که در جلسه امروز مطرح شد شامل چگونگی بررسی فوریت‌ها و اولویت‌ها بود تا به جمع‌بندی برسیم اما از آنجایی که بررسی چنین مسائلی خلاف روال معمول مجلس و برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است، لازم است در صورت نهایی شدن مباحث جلسات امروز آیین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شود که البته این موضوعات اکنون در کمیسیون‌ آیین‌نامه داخلی مجلس مطرح است.

وظیفه منتظران در نظام اسلامی اجرای عدالت و بهبود وضعیت معیشت است
هم اکنون بخوانید

فرهنگی ادامه داد: اینکه چگونه برخی از موضوعات را به عنوان طرح‌ها و لوایح ویژه به صحن بیاوریم و مطرح کنیم یا مباحث کارشناسی به چه نحوی انجام شود که وقت کمتری از مجلس بگیرد، در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس بررسی می‌شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: جلسه امروز و سه‌شنبه هفته آینده می‌خواهد به ساز و کاری برسد تا امکان تحقق ۳ اصل قوی، کارآمد و انقلابی بودن مجلس را مشخص کند البته این موضوعات صرفا اختصاص به قانونگذاری ندارد بلکه در نظارت نیز این اوصاف و تحقق آنها مطرح است. در تلاش هستیم تا تحقیق و تفحص‌های کلی و بی‌نتیجه تبدیل به نظارت‌هایی شود که آثار آنها مستقیما ظاهر شود.

فرهنگی گفت: اکنون یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس از ظرفیت ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی استفاده کرده و قرائت گزارش این کمیسیون می‌تواند در بازار مسکن و خودرو تأثیر مستقیم بگذارد، نظایر این موارد را در آینده از سوی مجلس شاهد خواهیم بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا