جمهوری چک درگیر موج دوم کرونا شد

به گزارش ایسنا، روز گذشته (یکشنبه) جمهوری چک با تایید ۱۵۴۱ مورد ابتلا به کووید-۱۹ سومین روز متوالی افزایش شمار روزانه مبتلایان را پس از هفته‌ها مبارزه با شیوع کرونا گزارش کرد.

مقامات بهداشتی چک با اشاره به وقوع موج دوم کرونا در این کشور اظهار داشتند: این پنجمین روز متوالی بود که پس از سرعت یافتن شیوع کرونا در ماه اوت، شمار مبتلایان روزانه کرونا در این کشور ۱۰.۷ میلیون نفری بیش از ۱۰۰۰ نفر بوده است.

بر اساس داده‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا، این کشور طی ۱۴ روز گذشته ۹۴ مورد ابتلا به کرونا را در هر ۱۰۰ هزار سکنه گزارش کرده است. فقط اسپانیا و فرانسه در آن زمان جهش بیشتری در شمار مبتلایان کرونا نسبت به چک داشته‌اند.

جمهوری چک با شیوع اولیه‌ای روبرو شد که در ماه مارس آغاز شده و در حالی که موارد روزانه ابتلا در این کشور در بالاترین حد ۳۷۷ نفر بود، در مقایسه با غرب اروپا وضعیت نسبتاً خوبی داشته و شمار قربانیان آن نیز نسبت به دیگر کشورها پایین قرار داشت.

تا روز شنبه ۴۵۳ بیمار از مجموع ۳۵ هزار و ۴۰۱ مورد ابتلا جان باخته و ۶۰ درصد از بیماران کووید-۱۹ در این کشور بهبود یافته‌اند.

متخصص اپیدمیولوژیست و کمیسر دولت در امور علوم و تحقیقات در بهداشت و درمان چک روز یکشنبه اعلام کرد: موج دوم کرونا در این کشور آغاز شده و میزان بستری شدن در بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد.

این کشور یکی از اولین کشورها در اروپا است که ماسک زدن را اجباری، مدارس و مشاغل خرده فروشی را تعطیل و سفر را به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس محدود کرد. اما در عین حال همچنین سریعاً اقدامات مربوط به ماه‌های تابستان را کاهش داده که هدف آن جلوگیری از تکرار قرنطینه سختی بود که منجر به رکود ۱۱ درصدی اقتصاد در سه ماهه دوم سال گذشته شد.

مورد اورژانسی بهزیستی از زبان مدیرکل دفتر حقوقی این سازمان
هم اکنون بخوانید

بنا بر گزارش رویترز، در هفته گذشته شمار مبتلایان به کرونا در جمهوری چک به سرعت از ۳۰ هزار مورد فراتر رفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هجده =

دکمه بازگشت به بالا