بازار داغ دریافت مجوز حفاری نفت پیش از انتخابات آمریکا

به گزارش ایسنا، دریافت مجوزهای حفاری در پرمیان باسین واقع در تگزاس و نیومکزیکو که بزرگترین منطقه نفت شیل آمریکا محسوب می شود در سه ماه گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است. تحلیلگران این افزایش را به نگرانی شرکتهای حفاری نسبت به محدود شدن حفاری در صورت پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا نسبت می دهند که در نظرسنجی ملی اخیر از دونالد ترامپ پیش افتاده است.

بایدن تاکید کرده که نمی خواهد فرکینگ را کاملا تعطیل کند و این وعده وی را با بسیاری از مدافعان محیط زیست و فعالان حزب دموکرات دچار اختلاف نظر کرده است. با این حال اعتماد نو به نقل از برنامه جوی بایدن شامل ممنوعیت مجوزهای جدید نفت و گاز در زمینهای فدرال است. گروههای صنعتی می گویند چنین اقدامی به اقتصاد ضربه خواهد زد و رونق انرژی که آمریکا را به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل کرده بود از بین می برد.

انقلاب شیل سالهای اخیر، تولید نفت آمریکا را در سال گذشته به حدود ۱۲ میلیون بشکه در روز رساند. با این همه فناوری فرکینگ که مستلزم پمپ آب، ماسه و مواد شیمیایی درون سنگ در فشار بالا برای استخراج نفت یا گاز طبیعی است، مورد اعتراض مدافعان محیط زیست قرار دارد.

طبق آمار شرکت انوروس، تا ۲۴ اوت تولیدکنندگان ۹۷۴ مجوز برای چاههای جدید در زمین فدرال در منطقه پرمیان باسین دریافت کردند در حالی که کل سال گذشته ۱۰۶۸ مجوز و در سال ۲۰۱۸ تعداد ۲۶۵ مجوز دریافت کرده بودند. در ۹۰ روز منتهی به ۲۴ اوت، تولیدکنندگان ۴۰۴ مجوز در پرمیان دریافت کردند در حالی که در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ تعداد ۲۲۵ و در سال ۲۰۱۸ تعداد ۱۱ مجوز دریافت کرده بودند.

گسترش روابط سیاسی ارمغان عضویت در پالایشگاه های فراسرزمینی
هم اکنون بخوانید

تلاش برای دریافت مجوز حفاری با وجودی در جریان است که دورنمای حفاری و قیمتهای نفت به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا ضعیف مانده است. قیمت نفت بدنبال شیوع پاندمی ویروس کرونا در بهار، سقوط کرد و اکنون نزدیک ۴۰ دلار در هر بشکه قرار دارد. طبق آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکلهای حفاری نفت و گاز در ۱۵ هفته گذشته به رکورد پایینی سقوط کرده و هفته گذشته بر مبنای سال به سال ۷۱ درصد کاهش نشان داد. تحلیلگران انتظار ندارند شمار دکلها فعلا افزایش پیدا کند.

به گفته اعتماد نو به نقل از برناردت جانسون، نایب رییس انوروس، ابهامات نسبت به ممنوعیت حفاری و احتمال تغییرات دیگر رگولاتوری شامل پیشنهاد برای اصلاح حق امتیاز و گنجانده شدن هزینه های تغییرات جوی به معنای آن است که مجوزهای حفاری بیشتری در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درخواست خواهند شد.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت آمریکا پایین اوج سال ۲۰۱۹ مانده است و تحلیلگران انتظار دارند روند بهبود آن در سال آینده آهسته باشد زیرا به دلیل کوتاهی عمر چاههای حفاری شده، تولید نفت شیل به سرمایه گذاری جدید نیاز دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا