هشدار هواشناسی درباره وقوع رگبار در پنج استان

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی از ظهر جمعه (۱۴ شهریور) تا اواخر وقت جمعه (۱۴ شهریور)  موجب وقوع رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای با احتمال تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق آذربایجان شرقی، بخشهای ازاستان اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی و شمال استان زنجان می‌شود.
بر اثر حاکمیت این شرایط جوی بالا آمدن آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط درخودداری از اتراق، تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و اجتناب از صعود به ارتفاعات توصیه می‌کند.
همچنین سازمان هواشناسی آورده است: فعالیت سامانه بارشی از ظهر جمعه (۱۴ شهریور) تا اواخر وقت جمعه (۱۴ شهریور) موجب وقوع رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای، رگبار باران در برخی مناطق استانهای کردستان و کرمانشاه بویژه در ارتفاعات می‌شود.
بر اثر حاکمیت این شرایط جوی برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط درمحکم سازی سازه‌های موقت، اجتناب از صعود به ارتفاعات، خودداری از اتراق و تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌کند.

انتهای پیام

جزئیات نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره دروس نهایی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا