دیدار هنیه با رهبران جهاد اسلامی و جبهه دمکراتیک در بیروت

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز طلاع رسانی فلسطین، دفتر اطلاع رسانی حماس در لبنان تاکید کرد که هیئتی از رهبران جبهه دموکراتیک به رهبری فهد سلیمان معاون دبیرکل این جنبش با هیئت حماس به ریاست هنیه دیدار کرد.

همچنین هیئتی بلندپایه از جنبش جهاد اسلامی به ریاست زیاد النخاله دبیرکل این جنبش با هنیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدارها در مورد آخرین تحولات فلسطین، چالش های پیش رو و راه های مقابله با آن تبادل نظر کردند.

رهبران حماس، جهاد و جبهه دموکراتیک تاکید کردند که شرایط حساس کنونی که مساله فلسطین با آن رو به رو است، مستلزم وحدت و هماهنگی بیشتر گروه‌های فلسطینی و تلاش جدی برای تحقق آشتی ملی است.

آنها همچنین بر ضرورت یکپارچه سازی مواضع و تلاش‌ها به منظور مخالفت قاطع با هرگونه طرحی در راستای نابودی مساله فلسطین و در راس آن معامله قرن، طرح الحاق کرانه باختری، مساله عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و معاهده اسلو تاکید کردند.

مساله آوارگان فلسطینی در لبنان و خارج از آن و تلاش برای تامین حقوق انسانی و اجتماعی آنان تا زمان بازگشت به سرزمین خود و مخالفت با هرگونه طرحی برای اسکان آنان در دیگر کشورها از جمله مباحثی بود که در این دیدارها مورد بررسی قرار گرفت.

آنها ابراز امیدواری کردند که در نشست امروز پنج‌شنبه رهبران گروه‌های فلسطینی یک طرح جامع به منظور تحقق آمال و خواسته‌های ملت فلسطین تا زمان بازگشت و آزادسازی سرزمین خویش ارائه شود. نشست رهبران گروه های فلسطینی امروز در بیروت برگزار خواهد شد.

بازگشت ۶ هزار پناهجوی سوری به کشورشان
هم اکنون بخوانید

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس که به لبنان سفر کرده است، قرار است با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله نیز دیدار کند.

اسامه حمدان از رهبران حماس در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد که احتمالا اسماعیل هنیه با سید حسن نصرالله دیدار خواهد کرد.

حمدان در این باره گفت که کاملا طبیعی است که هنیه در جریان سفر کنونی‌اش به لبنان با دبیرکل حزب الله دیدار کند.

اسماعیل هنیه روز دوشنبه در راس هیئتی بلندپایه از جنبش حماس برای شرکت در نشست رهبران گروه‌های فلسطینی و دیدار با مقامات لبنانی وارد بیروت شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا